Új szerepben a Hyundai és a Kia

2004.06.03. 16:38

A két koreai márka eltérő piaci szegmensekre koncentrál a jövőben. Az elképzelések szerint a Hyundai és a Kia, amelyeket az 1998-as egyesülés óta igyekeztek műszakilag egységesíteni, a jövőben mind jobban különválik egymástól. A Hyundai modelljei felszereltségükben, kialakításukban és persze árukban a inkább a prémium-kategóriához közelítenek majd, míg a Kia azonos padlólemezre épülő modelljei sportosabbak, de egyszersmind kisebbek, olcsóbbak és egyszerűbb felszereltségűek lesznek. A Hyundai fejlesztési részlegének vezetője szerint a formatervezést, valamint a motorok és a futóművek hangolását külön végzik a két márka modelljei számára, így a Hyundai és a Kia modelljei az azonos műszaki alapok ellenére önálló egyéniséget nyerhetnek.

Az új termékfejlesztési filozófia első kézzelfogható eredménye a Kia Magentis/Hyundai Sonata páros következő generációja lesz, amely 2005 és 2006 fordulóján mutatkozhat be. A két autó prototípusát állítólag már láthatta néhány kiválasztott újságíró, és a beszámolók alapján két, egymásra alig hasonlító modellről van szó. A Hyundai változat méretében és kialakításában hasonlít a jelenleg futó modellre, míg a Kia új családi limuzinja rövidebb lesz, a VW Passatéhoz hasonló ívelt tetővel és a jelenlegi Optimánál sokkal dinamikusabb formatervvel. A teljes modellpaletta átalakításához azonban még legalább négy-öt évre lesz szükség, és a Hyundai szakemberei szerint vannak területek, ahol a cégnek komoly fejlesztéseket kell végrehajtania.

Ezek egyike Peter Butterfield, a Kia amerikai részlegének vezérigazgatója szerint motorfejlesztés: "Még évekre vagyunk attól, hogy megfelelő motorjaink legyenek, amelyek képesek megalapozni a márka sportosabb arculatát. Sportos hangolású futóművet bármikor készíthetünk, de megfelelő motor nélkül autóink nem nyújthatják az elvárható teljesítményt". Ez a probléma elsősorban Észak-Amerikában válhat kellemetlenné ha a Hyundai nem lép elég gyorsan, mivel itt nagy teljesítményű hat- és nyolchengeres motorokra lenne szükség, amilyenekkel a dél-koreaiak jelenleg nemigen rendelkeznek.

Egy további szükséges lépés a siker felé az egyes termékek piacok szerinti differenciálása. A Hyundai ezt a folyamatot is meg szeretné indítani, de az első piacspecifikus modellek megjelenéséig így is legalább az évtized végéig várnunk kell. Addig viszont a világ minden táján ugyanazokat a modelleket kínáják, ami egyes elemzők szerint visszafoghatja a koreai autógyártó fejlődését.