Új Rover modellek Malájföldről?

2004.06.07. 15:26

A Proton Gen2 is megjelenhet az MG-Rover kínálatában. Az utolsó független brit autógyártó és a maláj Proton együttműködése kezd konkrét formát ölteni, ez derül ki az MG Rover igazgatójának nyilatkozatából. Kevin Hove szerint az utóbbi négy hónapban alaposan leszűkítették az együttműködés lehetséges formáit, elsősorban néhány konkrét típusfejlesztési tervről folynak a tárgyalások a két cég között.

A legújabb találgatások épp erre a félmondatra alapulnak: egyes brit szaklapok szerint az első közös projekt a nemrég bemutatott Proton Gen2 átöltöztetése lehet, amelynek eredményeképp az MG-Rover típuspalettája újabb modellel bővülhetne, a Proton pedig megduplázhatná a típus eladásait. Sokan úgy vélik, a Gen2 alkalmasabb a Roverré válásra mint a CityRover alapjául szolgáló Tata Indica, mivel a Proton típusa minőségében és - köszönhetően a fejlesztés nagy részét végző Lotusnak - műszaki színvonalában is egy szinten áll az MG-Rover más típusaival. Az új modellt, amely a kompakt kategória alsó szélén helyezhető el, 2006-ban mutathatnák be, kiegészítve a nagyobb méretű Rover 60-ast, amely a legutóbbi ígéretek szerint 2005 őszén mutatkozhat be legkorábban. Így a Gen2 egyszerre válthatná le a Rover 25-öst és a Rover 45-ös gyengébb változatait, míg a 60-as a nagyobb teljesítményű 45-ösök helyére lépne.

Hove egy másik félmondata szerint a Rover 60-as szolgál majd a 75-öst felváltó nagykocsi alapjául is. A pletykagyárosok persze erre a kijelentésre is lecsaptak, elméletük szerint elképzelhető, hogy a Gen2-ért cserébe a Proton megkapná a Rover 75-öst vagy annak utódját, amelyet Ázsiában Proton néven forgalmazhatnának, megalapozva ezzel a maláj gyártónak azt a régóta hangoztatott törekvését, hogy egyes piacokon a prémium-kategóriában versenyezhessen.

Mindez persze csak spekuláció, de ha a két gyártónak sikerül megegyeznie, és túl is élik saját válságaikat, akkor mind a Proton, mind az MG-Rover megoldást találhat legégetőbb problémáira.