Elsöprő Audi fölény Le Mans-ban

2004.06.14. 10:53

Ahogy az várható volt, az R8-asok az idén is hármas győzelemmel zárták a 24 órás száguldást. Az első helyen az Audi Sport Japan Team Goh csapat autója végzett Seiji Ara, Rinaldo Capello és Tom Kristensen vezetésével. Ezzel Kristensen beírta magát az autósport történetének rekorderei közé, mivel már hatodszor volt egy győztes csapat tagja, így beállította Jacky Ickx korábbi rekordját.

A második helyezést az Audi Sport UK Team Veloqx 88-as számú autója szerezte meg, méghozzá úgy, hogy az utolsó pillanatig eséllyel pályáztak a győzelemre: mindkét Audi 379 kört teljesített a célba érkezésig. A harmadik helyezett a JJ Lehto - Marco Werner - Emanuele Pirro trió lett az amerikai színekben induló Champion Audival, a negyedik helyen a Pescarolo Sport egyik Judd motoros prototípusa végzett az Ayari - Comas -Treluyer hármas vezetésével, míg a negyedik Audi R8-as, a Veloqx csapat 8-as rajtszámú járműve (Biela, Kaffer, McNish) az ötödik helyen ért célba.

A Champion Audi és a 8-as Veloqx kocsi eredménye különösen jól mutatja a félgyári R8-asok ütőképességét. A második óra végén ugyanis McNish és Lehto csatáztak az első helyért, amikor az elöl haladó skót az egyik kanyarban megcsúszott egy olajfolton, és a falnak csapódott, magával rántva Lehto autóját is. Mindkét autó megsérült, de a pilóták hatalmas bravúrral bekormányozták a törött felfüggesztésű járműveket a depóba, ahol Lehto kocsiját fél óra alatt újították fel, a Veloqx kocsin pedig több mint egy órát dolgoztak, így a harmadik és az ötödik hely igazi bravúr a két csapat részéről.

A GTS kategóriát az abszolút hatodik és nyolcadik helyen befutó két gyári Corvette nyerte megverve a tavalyi győztes Prodrive Ferrarikat, a GT kategóriában pedig a Dale White Racing abszolútban 10. helyen befutó Porschéje végzett az élen, megelőzve számos, elvileg sokkal gyorsabb, de kevésbé megbízható prototípus-autót. Végül a sereghajtók közt ugyan, de a hatból két LMP2-es prototípus is célba ért, megosztozva a kategória első és második helyén.

Sajnos az idén is bebizonyosodott, hogy a nagy gyártók érdeklődése nélkül az Audi támogatásával induló csapatok gyakorlatilag verhetetlenek, a privát csapatoknak aligha marad esélyük komolyan beleszólni a dobogó körül folyó harcba.