Csillagzápor: további EuroNCAP törésteszt-eredmények

2004.06.24. 14:10

Tizenkét autóból nyolc kapott öt csillagot annak ellenére, hogy az EuroNCAP nemrég szigorított vizsgálati módszerein. Két törésteszt eredményéről már beszámoltunk, de ez pusztán a véletlen műve: a többi eredményről mi is csak most értesültünk.

A Jazz és a Mégane kupé-kabrió nemigen lóg ki a mezőnyből, a maradék tíz típusra is igazi csillageső zúdult. Ötcsillagos eredménnyel végzett a nyitható tetejű Mégane mellett a Peugeot 407-es, első vászontetős kabrióként a Saab 9 3 Convertible, a hibrid hajtású Toyota Prius második generációja, a megújult Volvo S40-es, az új Opel Astra, a VW Golf és az átdolgozott Toyota Corolla Verso. Négy csillaggal volt kénytelen beérni a Jazz mellett a BMW Z4 és az új Opel Tigra, a sor végén pedig a Fiat Doblo kullog három csillaggal.

A gyermekek védelme terén szintén erős a mezőny, a Peugeot 407-es, a Prius, a Volvo S40, valamint az Astra és a Golf négy csillagot kapott az adható ötből, a kétüléses modelleket (Tigra, Z4) nem értékelték, a mezőny többi része itt három csillaggal volt kénytelen beérni. Ami a gyalogosvédelmet illeti, a Honda Jazz mellett csak a VW Golf kapott három csillagot, a Saab 9 3 Convertible, az Astra és a Doblo orra pedig igen kevéssé felel meg a motorháztetőre csapódó gyalogos fekvőhelyéül, így ezeknek a modelleknek a neve mellé csak egy csillag került. A többi modell az átlagosnak számító két csillaggal úszta meg a bábu elütését.

Úgy tűnik, az autók passzív biztonsága az utóbbi néhány évben - nyilván nagyrészt a független törésteszteknek köszönhetően - rengeteget javult. Most viszont újabb területekre kell koncentrálniuk az autógyártóknak, hiszen a gázolásos tesztek még mindig meglehetősen gyenge átlagot mutatnak: az adható négy csillagot eddig senki nem érte el, a legtöbb modell pedig határozottan gyengén muzsikál ezen a téren. Talán öt-hat év múlva változik a helyzet...