Toyota Prius GT: gyors új világ?

2004.06.29. 12:58

A Toyota a Goodwoodban mutatta meg, hogyan képzeli a jövő sportos személyautóit. A Goodwood Festival of Speeden, a világ talán leghíresebb verseyautó-találkozóján eddig nem vett részt hibridhajtású autó, ami nem is teljesen véletlen. A vegyes hajtású modellek korábban nem éppen robbanékonyságukról voltak híresek, az akkumulátorok plusz súlya és a takarékosságra való törekvés semlegesítette a villanymotor egyenletes és hatalmas nyomatékának jótékony hatásait.

A Prius GT-nél azonban odafigyeltek a sebességre is. Az eredeti 77 lóerős Atkinson motort egy szintén 1,5 literes 99 lóerős benzinmotorra cserélték, amely a Toyota Yaris TS-ből lehet ismerős, és javítottak az elektromos rendszer képességein is. A főáramkör feszültségét 500-ról 550 voltra növelték, a villanymotort pedig erősebbre cserélték: az új egység elméletben akár 82 lóerő leadására is képes lehet. Az akkumulátorok teljesítményleadását szintén megemelték, így 34 helyett 46 lóerő leadására képes a villanymotor csak telepekről hajtva. Az elérhető legnagyobb összteljesítmény 145 lóerő lett, ami elsősorban gyorsításkor aknázható ki. Az autó így 8,7 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h sebességet, ami az átdolgozott hajtáslánc mellett a 180 kg-al csökkentett tömegnek is köszönhető: 1120 kg-jával a Prius GT egyáltalán nem lóg ki a hasonló teljesítményű benzines típusok közül.

A Toyota sajtóközleménye mindemellett kiemeli, hogy a Prius GT fogyasztása és károsanyag-kibocsátása alig nőtt a széria Priushoz képest. Arról egyelőre nem szólnak a hírek, hogy a sportos hibridnek van-e esélye a szériagyártásra. Nem csodálkoznánk rajta, ha néhány éven belül meg is lehetne vásárolni egy hasonló modellt, hisz csak így lehet meggyőzni a száguldás szerelmeseit arról, hogy egy hibridhajtású modell értelmes alternatíva lehet a benzines GTI-kkel szemben...