PSA: vegyes eredmények az első félévben

2004.07.08. 12:39

A Peugeot és a Citroën eladásai Európában csökkentek, összességében azonban növekedést produkált a cég 2004 első hat hónapjában a tavalyi év megfelelő időszakához képest. A PSA csoport összesen 1.743.000 autót értékesített január elejétől június végéig, ezek közül 1.021.000 volt Peugeot és 722 ezer Citroën. Nyugat-Európában 1,7%-kal csökkentek az eladások, így a két márka összesen 1.324.000 járművet (717 ezer Peugeot-t és 607 ezer Citroënt) tudott eladni legnagyobb piacán, ami együttesen 15%-os piaci részesedést (Peugeot 8,1%, Citroën 6,9%) jelent. A legérzékenyebb veszteséget a francia piac mintegy 5%-os visszaesése jelentette a PSA számára, bár a két márka együttesen így is a hazai piac 32,3%-át uralja. Az összesített eredményeket a Nyugat-Európán kívüli piacok mentették meg: e területeken 331 ezerről 468 ezerre nőttek a PSA eladásai (+26,9%), ezen belül Latin-Amerikában és Közép-Európában volt a legsikeresebb a Peugeot és a Citroën, míg Kínában az erős verseny miatt valamelyest visszaestek az eladások. Bíztató jel, hogy a félév eladásaira gyorsuló tendenciák voltak jellemzőek, bár komolyabb növekedés csak az újabb tömegmodellek - így a Citroën C4 és a Peugeot 1007 - forgalmazásának megindítása után várható.