A HVTM (Hammer Virtuális Tuningműhelye) legutóbbi pályázatán a Formula-1-es versenyautók forma- és színvilágát kellett a tunereknek személyautókra rádolgozni. Ezt a koncepciót néhány, a versenysorozatban szereplő gyártó kezdte el alkalmazni, és most tunereinkre várt az a nem túl könnyű feladat, hogy a jelenleg vagy régebben a Formula-1-ben szereplő márkák típusait alakítsák át.
Tizenhárom pályamunka érkezett: három Jaguar, két-két Honda és Renault, egy-egy BMW, Mercedes, Toyota, Alfa Romeo, Lamborghini és Porsche. Sajnos nem kaptunk Fordot, Lanciát, Lotust, Maseratit, Peugeot-t de a Ferrari is kimaradt a szórásból.
5. McLaren Mercedes SLR F1 |
Az értékelésnél most is fix számú pontot
kellett elosztani az autók között. A zsűri díszvendégeként
pontozott Szabó Róbert és Wéber Gábor, a Formula-1
televíziós közvetítésének két szakértője. Pontozott
a Totalcar szerkesztősége, többen a HVTM tunerei és
látogatói közül, valamint
maguk a pályázók is.
4. Jaguar XKR F1 |
A mezőny hátsó felében végző autók egy része
kidolgozási, vagy perspektivikus hibákkal küzdött, vagy egyszerűen
nem lettek eléggé F1 stílusúak. Az élboly olyan volt, mint legutóbb
Magni Cours-ban:
a dobogó alsó fokáért szoros küzdelem folyt, az első két
helyezett pedig elhúzott a többiektől.
3. Jaguar X-Coupe F1 |
Az ötödik helyen Tyler McLaren SLR-je végzett,
amely egy kicsit túl plasztikus lett. Thunder Jaguar XKR-je
megelőzte a Mercit: a kidolgozás tökéletes, a ravasz sárvédők, a
hátsó púpok és a markáns orr éppen elegendő F1-fílinget hoznak,
csak az a fűzöld szín nem az igazi. Ide kívánkozik Karotta
megjegyzése:
"A Jaguar formáinak szentsége szerintem túl nagy falat volt a
pályázóknak, de ez nem csak velük van így, a jelenlegi utcai Jag-ek
esetlensége/jellegtelensége is azt mutatja, hogy Jaguart dizájnolni
embert próbáló". Ámen.
2. Alfa Romeo 204 F1 |
A dobogós helyet végül egy másik Jag szerezte
meg. Az X-Type versenyváltozata eleve ültetéssel, hatalmas
kerekekkel és sárvédőszélesítésekkel, hátsó szárnnyal villogott.
Medveh megfejelte mindezt az R-Coupe tanulmány orrával és némi zöld
festéssel, kupévá alakította, lapított a tetején, és megnövelte a
szárnyát. A második a saját Alfám lett - közel másfélszer annyi
pontot gyűjtve, mint a harmadik helyezett. Jómagam a 8C
tanulmányból faragtam egy középmotoros sportkocsit, és ennek az
amúgy is hangsúlyos orrát emeltem ki. Akinek nem tetszett, annak
leginkább a szárny miatt, de még így is jópár első helyet szerzett.
1. BMW Williams F1 |
A győztes tisztességes előnnyel a BMW Williams
F1 lett Jakusa műhelyéből. Ez a gép az Chris Bangle-féle X-Coupe
tanulmányautót ötvözte az idei Williams orrát is magába foglaló
motorháztetővel. Szinte mindenkitől elismerést kapott, a kritikusai
csak a túlságosan szétterülő kerekekbe, illetve a furcsa
árnyékolásokba kötöttek bele.
Gratulálunk a győztesnek, a HVTM-pólót és a dedikált Best of Totalcar könyvet hamarosan szállítjuk. A többi tunernek is köszönjük a képeket, a zsűrinek pedig a pontozást. Ne feledjétek, július végéig tart a Száguldunk és Védünk pályázat , és hamarosan kiírjuk a következőt is.
kép:
TotalCar HVTM
szöveg:
Hammer