GMG Apollo: újabb névtelen Ferrari-rivális

2004.07.16. 10:51

Az ex-keletnémet Altenburgban székel a GMG nevű, eleddig ismeretlen cég, amely a jövőben szupersportkocsik előállításából próbál majd megélni. Első típusuk, az Apollo számos külső cég közreműködésével született: a króm-molibdén ötvözetű acélcsövekből felépített könnyű de merev váz a versenyautó-alkatrészeiről ismert Nitec munkája, a 4,2 literes V8-as Audi motort az MTM nevű tuningcég veszi kezelésbe, a dinamikai számításokat pedig, amelyek alapján a futóművet hangolták, a Müncheni Egyetem szakemberei végezték.

A végeredmény könnyű és villámgyors: a szálerősítésű műanyag karosszéria-elemeknek hála az Apollo tömege kevesebb, mint 1000 kg, így a 360 lóerős alapmotorral is 4,2 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, és elérheti a 290 km/h végsebességet. Akinek ez kevés volna, az választhat erősebb motort is az MTM kínálatából: a kompresszoros V8-as 460 lóerős, a legerősebb, két turbófeltöltővel felszerelt motorváltozat pedig 650 lóerő leadására is képes. A legerősebb Apollo változat a számítások szerint akár három másodperc alatt elérheti a 100-as tempót és akár 360 km/h sebességgel is haladhat, ha a sofőr elég bátor. De ez még nem az út vége: a 4,25 méter hosszú, 1,95 méter széles és 1,1 méter magas sportkocsit úgy tervezték, hogy gond nélkül befogadhasson akár egy V12-es motort is.

Jelenleg még csak rajzok és makettek formájában létezik az autó, de az első működőképes példányt a hírek szerint már az idén elkészítik, és 2005-ben már a gyártás is beindulhat, bár egyelőre csak mintegy évi 50 autó előállítását tervezik. Az Apollo egyik vonzó tulajdonsága az ára lehet: a beépített motortól függően 115 ezer és 175 ezer euró között mozoghat, azaz a Ferrari Enzóéhoz mérhető teljesítményű csúcsmodell az olasz legenda árának töredékéért elérhető. Nagy kérdés persze, hogy lesz-e elegendő vásárló, aki hajlandó lesz akár ekkora összeget is áldozni egy ismeretlen nevű sportkocsi megvásárlására_