Szárnyal a Kia Európában

2004.08.03. 12:46

Nagyon megindult a Kia európai értékesítése: míg 2003 első felében 75 475 autót adtak el a kontinensen, idén ez a szám 112 787-re ugrott, ami majdnem 50%-os növekedést jelent. A növekedés okának Koreában a Kia európai összeszerelésének bejelentését tekintik, de a közelmúltban nyitott mintegy 200 kereskedés és az erősebb marketing legalább annyira fontos tényezői voltak a sikernek.
A nemrég bemutatott Picanto nagy sikernek bizonyult, míg áprilisi bemutatóját követően 1492-t értékesítettek belőle, addig júniusra ez a szám 6071-re nőtt. Hasonló eredményeket várnak a magasabb osztályban induló Cerato limuzintól, és a hamarosan bevezetésre kerülő új Sportage-tól, melynek korábbi változata is kedvelt volt az európai piacokon.
Az új típusok bevezetésével a Kia mintegy 254 840 autó eladását tervezi Európában 2004-ben. A féléves európai eredmény a teljes export 31,8%-át teszi ki, ami önmagában is rekord. A Kia és a Hyundai tudatosan törekszik egyre nagyobb piaci részesedésre: végső céljuk, hogy exportszállításaik 40%-a Európában, 40%-a Észak-Amerikában, 20%-a pedig a világ többi piacán landoljon.