A Toyotához megy az ős-Mini futómű-tervezője

2004.08.16. 14:41

A japánok érdeklődnek a továbbfejlesztett Hydrolastic rugózás iránt. Dr. Alex Moulton, aki már az első Mini futóművének fejlesztésében is részt vett, a British Leyland illetve később a jogutód Rover számos modellje számára tervezett hidropneumatikus rugózó elemeket, amelyek egyik jellegzetessége, hogy az egy oldalon levő első és hátsó munkahengereket hidraulika-folyadék köti össze. Moulton a hírek szerint arról állapodott meg a Toyotával, hogy a Hydragas és a Hydrolastic rendszerekkel szerzett tapasztalatok felhasználásával új, olcsó, de a hagyományos mechanikus rugózási rendszereknél kisebb helyigényű, kényelmesebb és jobban szabályozható hidropneumatikus felfüggesztést tervez a japánok jövőbeli kisautói számára. A szakember szerint a megoldás legnagyobb előnye, hogy jelentősen csökkenthető általa az autók bólintó mozgása, amely főképp a rövid és könnyű, de viszonylag hosszú tengelytávú kisautóknál okoz komoly fejfájást a tervezőknek. Az együttműködés részletei egyelőre nem ismertek, de ha minden jól megy, három-négy éven belül bemutatkozhat az első hidropneumatikus rugózású Toyota kisautó.