Új Hyundai Sonata Párizsban

2004.08.26. 13:41

Teljes megújuláson ment át a középkategóriás Hyundai, amellyel szeptember végén a Párizsi Autószalonon találkozhat először a nagyközönség. Az első fotókat látva úgy tűnik, a Sonata sokat veszített egyéniségéből, de összhatásában sokkal sportosabb lett. Az összenőtt dupla első lámpákat keskeny, sarkos xenon-lámpák váltják fel - hasonló formákat a Saab 9-3-ason látni - az orr-rész összképe pedig a Subaru Legacyt juttatta az eszünkbe, bár a részletek alapján nem igazán tudjuk, miért. A hátsó traktus egy kicsit Toyota Camry, egy kicsit az utolsó 626-os Mazda, de mindez kellemes egységet alkot, egy újabb szürke, kissé fantáziátlan családi autóvá áll össze.

Ami a belső teret illeti, a Hyundai mérnökei láthatóan igyekeztek kitenni magukért, a kétszínű műszerfal a képek alapján kellemes, minőségi benyomást kelt. Elődjéhez képest a Sonata vagy hat centiméterrel hosszabb lett, és a tengelytávot is megnövelték mintegy három centiméterrel, ami valószínűleg jót tesz majd a hátsó lábtérnek és a csomagtartó befogadóképességének is, bár ezekről egyelőre nem tudunk pontos adatokkal szolgálni. A felszereltség viszont bőségesnek ígérkezik, a Sonata légzsákok egész erdejét kínálja, és lesz benne ESP is, méghozzá egy koreai gyártmányú, teljesen új fejlesztésű egység.

A motorválasztékot nézve egyértelmű, hogy a Sonata elsődleges célja az amerikai piac: a jól ismert 143 lóerős kétliteres mellett egy 2,4 literes 165 lóerős négyhengerest és egy új fejlesztésű 229 lóerős 3,3 literes V6-ost kínálnak a típushoz de később, várhatóan 2006-ban egy 2,2 literes turbódízel motort is bemutatnak a Sonatában, leginkább az európai vásárlók kedvéért.

Az új Sonata várhatóan épp olyan sikeres lesz Észak-Amerikában, mint a jelenleg futó modell, hiszen szebb, jellegtelenebb, tágasabb és jobb minőségű annál, viszont Európában nem számíthat túl nagy sikerekre, hiszen a nagy középkategóriás autók kategóriája manapság a leggyorsabban szűkülő piaci szegmensek közé tartozik kontinensünkön.