Tízezer Cadillac Európának?

2004.10.01. 16:22

Kezdenek formát ölteni a GM tervei az európai Cadillac forgalmazással kapcsolatban. Egy múlt heti szemináriumon Robert Lutz, a GM termékfejlesztési guruja beszélt arról, hogy hogyan szeretnék meghódítani Európát az amerikai luxusmárka számára.

A középpontban természetesen az Epsilon 2 padlólemezre épülő kompakt Cadillac áll, amelyről már tavaly ilyenkor hallhattunk. Voltak olyan hírek is korábban, miszerint a Saab 9-3-ast fazoníroznák át, kapna egy szép Cadillac hűtőmaszkot meg új lámpákat, de Lutz cáfolta a híreszteléseket, mondván, hogy egy teljesen új modellt fejlesztenek, amely legkorábban 2008 végén lesz kész. "Szerettük volna, ha korábban elkészülhet az autó, de meg kell várnunk a jelenleg futó Epsilon platform életciklusának végét" - mondta Lutz.

A szemináriumon az is kiderült, hogy a típust mindenképp forgalmazni kell Észak-Amerikában is, annak ellenére, hogy az ottani Cadillac kereskedők nem akarnak kisebb modellt, emlékezve az 1980-as években bemutatott Opel Ascona alapú Cimarron hatalmas bukására, amely nagyrészt magával sodorta a márka még megmaradt presztízsét is. Európa azonban nem tartaná el a modellt, mivel maga a GM sem számít többre, mint hogy 2010-ben összesen 10 ezer Cadillac márkájú autót adhatnak el a kontinensen.

Ekkora keresletért azonban meg sem kezdenék a feljesztést: kell egy másik, nagy piac, ahol a márkát már ismerik és keresik a vásárlók. Más részről a évi tízezres becslés akár túlzásnak is tűnhet: az idén összesen 800 Cadillac kelt el a hivatalos csatornákon keresztül, ami jól jelzi, hogy e pillanatban mekkora az érdeklődés Európában a márka iránt.