Vége a W8-as VW motor pályafutásának

2004.10.05. 14:48

Úgy tudjuk, a Passat W8 gyártásának leállításával a különleges motor is autótörténeti érdekességgé válik. A W8-as elrendezés a legszokatlanabb motorépítési koncepciók egyike, amely valaha is sorozatgyártásba került. A roppant széles és rövid nyolchengeres ugyanis négy darab kéthengeres hengersorból áll, amelyek közül kettő-kettő egyetlen hengertömbben foglal helyet. Hasonló felépítésű, csak hengersoronként egy illetve két hengerrel hosszabb a Volkswagen, Audi és Bentley luxusmodellek W12-es motorja illetve a Bugatti W16-osa is, de ezeknél a drága és bonyolult felépítést a sok henger tömör elhelyezésének igénye indokolja, míg a W8-ast inkább a kényszer szülte: az Audi A4-esen alapuló VW Passat motorterébe csak így lehetett nyolc hengert bezsúfolni. A jövőben a VW valószínűleg végleg lemond a Passat nyolchengeres változatáról is, hiszen az autóból évente alig ötezer példány fogyott, és még a Phaeton eladásait is rontotta. A csúcs-Passat szerepét egy új modell veszi majd át néhány év múlva, a Phaetonnál kisebb és sportosabb C1-es, de ebben már az Auditól származó V8-asokat találjuk majd.