A Saab 93 brillírozott az IIHS töréstesztjén

2004.10.05. 15:50

Az amerikai IIHS külön értékeli a frontális- és oldalütközési tesztek eredményeit, így lehet, hogy a 9 3-as kétszer is megkapta a Best Pick, azaz a legjobb vétel minősítést, először tavaly a frontális tesztek alkalmával, majd a napokban az oldalütközési tesztek eredményei alapján. Az IIHS vizsgálati módszerei némiképp eltérnek az EuroNCAP-nál használtaktól, mivel az amerikai szervezet azt vizsgálja, hogy az autó hogyan reagál egy nagy terepjáróval vagy kisteherautóval történő ütközésre. A frontális teszteket nagyméretű, félig átfedő próbatesttel végzik 64 km/h-s ütközési sebességgel, míg az oldalütközési teszt esetében egy 1500 kilogrammos, deformálható szerkezetet löknek az autó oldalának 50 km/h sebességgel. A Saab eredményei egyébként egybevágnak az EuroNCAP korábbi minősítésével: a 9 3-as Európában is megszerezte az öt csillagot. A Saab szakemberei szerint nem is érdemes csodálkozni az IIHS tesztjeinek jó eredményein, mivel a 9 3-as fejlesztésekor Trollhättanben is végeztek hasonló, teherautós ütközési szimulációkat és teszteket, és az ezekkel szerzett tapasztalatokat is felhasználták a szériamodell fejlesztésekor.