Jaguar: tömeggyártás helyett profit

2004.10.08. 16:46

A brit márka vezérkara megváltoztatja üzleti stratégiáját: az eladás növelése helyett a profitra koncentrálnak. A Ford luxusmárkáit tömörítő PAG első embere, Mark Fields szerint megbukott az a program, amelyet 1997-ben a Ford akkori vezérigazgatója, Jacques Nasser indított el, és amelynek az lett volna a célja, hogy a Jaguar termelését 200 ezer darab fölé emeljék. Épp ezért a jövőben kisebb, de jobban szervezett céggé szeretné tenni a Jaguart, amely több hasznot hoz kevesebb autó eladásával. Ez akár azt is jelentheti, hogy lemondanak a Jaguar X-Type utódjának kifejlesztéséről, és a jövőben csak a nagyobb modellekre koncentrálnak, bár egyelőre nem árultak el semmi biztosat. A Jaguar jelenleg kb. 125 ezer autót ad el évente, azaz még nagyon messze jártak a 200 ezres határtól, és a Coventry melletti Jaguar üzem bezárása révén már nem is lesz elegendő kapacitás a termelés jelentős növeléséhez. Arról egyelőre nem esett szó, hogy a vezetés milyen eladási mennyiséget tartana elfogadhatónak, ahogy azt sem tudni, hogy hosszabb távon mely típusokra támaszkodhat a Jaguar, de úgy hírlik, semmitől sem riadnának vissza hogy újból nyereségessé tegyék az utóbbi években komoly veszteséggel működő céget.