Hondaként is bemutatták az új Legendet

2004.10.11. 11:16

Sok meglepetéssel nem szolgálhatunk azon látogatóinknak, akik olvasták korábbi hírünket a testvérmodell, az Acura RL bemutatójáról. A többiek kedvéért azonban gyorsan összefoglaljuk az autó legfontosabb ismérveit, és szerencsére néhány új adattal is szolgálhatunk. Az orrán végre H logót viselő autó képei pedig minden bizonnyal megdobogtatják a Honda rajongók szívét, különösen a Mugen által felöltöztetett, M1-es prototípus válthat ki elismerő főhajtást.

Az új modell kerekeit 300 lóerős, 352 Nm-es maximális nyomatékot biztosító 3,5 literes V6-os motor hajtja, ráadásul mind a négyet. Az összkerék-hajtási rendszer Super Handling All-Wheel Drive névre hallgat, és okosan osztja szét a nyomatékot az első és a hátsó, valamint a bal és a jobb oldali kerekek között. Ez és a karosszérián végrehajtott átfogó súlycsökkentési program a hírek szerint kiváló irányíthatóságot eredményez. Az új V6-os nem csak erős, de különösen környezetbarát is, a japán Közlekedési Minisztériumtól megkapta az ULEV-minősítést (ultraalacsony károsanyag-kibocsátású jármű), mivel 75%-kal kevesebb szennyező anyagot ereget a levegőbe, mint azt a 2005-re előírt szabványokban meghatározták.

A padlólemez körülbelül 50%-ban nagy szakítószilárdságú acélból készül, míg a karosszériaelemek, a felépítmény és más alkatrészek alumínium, magnézium és szénszálas erősítésű műanyagok felhasználásával, a minél nagyobb merevség és minél kisebb testtömeg érdekében. Különleges festési technikával fényezték a Legend testét, ami amellett, hogy szebben csillog, jobban kihangsúlyozza a karosszéria kontrasztos vonalait.

Az autó két legérdekesebb technikai újítása közül egyik az intelligens éjjellátó berendezés, ami sötét beálltával hang- és fényjelzésekkel figyelmezteti a sofőrt az útjába kerülő gyalogosok és veszélyes helyzetek elkerülésére. A másik újítás a rádióból érkezik. A hifi rendszer a motor morgásával azonos frekvenciájú, de ellentétes fázisú hangot bocsát ki, ezáltal csökkenti az utastérben érzékelhető motorzajt.
A Legendet egyelőre Japánban, jobbkormányos kivitelben kezdték forgalmazni, az opcionális éjjellátó rendszert decembertől vásárolhatják meg az érdeklődők.