Lassul az újautó-piac növekedése Magyarországon

2004.10.20. 14:41

2004 első kilenc hónapjában mindössze 0,2%-kal nőttek az autóeladások hazánkban a tavalyi év azonos időszakához képest. Összesen 153 206 autó fogyott az első háromnegyed évben.

Az első három legnépszerűbb márka sorrendje egyelőre nem változott, továbbra is a Suzuki vezet az Opel és a Renault előtt, de a két vezető márka előnye alaposan megcsappant. A Suzuki 26 737 járművet adott el, azaz kb. 14%-kal kevesebbet mint tavaly, piaci részesedése ezzel 20,3-ról 17,5%-ra esett vissza. Az Opel még többet veszített: az idei 16 600 autó és kishaszonjármű 16%-os eladáscsökkenést jelent 2003 első kilenc hónapjához képest.

Az idei év egyik nagy nyertese egyértelműen a Renault, amely ugyanakkor 7,8%-kal növelte eladásait, 14 998 autóval két ezrelékre megközelítve a 10%-os piaci részesedést - és ezekben a számokban még nem szerepelhetnek a Dacia Logan eredményei. Az élmezőny másik meglepetése a Chevrolet/Daewoo (10 990 autó), amely 42%-os növekedést produkált és a hatodik legnépszerűbb márkává vált a magyar piacon.

Az első tízbe az említett márkák mellett a Skoda (11 946 autó, +4,2%, 4.), a VW (11 789 autó, +6,9%, 5.), a Peugeot (10 360 autó, +1,2%, 7.), a Ford (10 250 autó, +34,8%, 8.), a Toyota (8 731 autó, +17%, 9.) és a Fiat (6 225 autó, -16,8%, 10.) fért bele.