Colt Plus: Apró egyterű a Mitsubishitől

2004.10.25. 11:31

A Colt padlólemezére épülő újdonság mától kapható Japánban. A Colt Plus mintegy 300 mm-rel hosszabb, mint a Colt, és ez a hosszkülönbség mind az autó hátsó túlnyúlásában jelentkezik, így elsősorban a csomagtér méretére van jótékony hatással. Emellett az új modell magasabb is, mint a Colt, így az azonos tengelytáv és szélesség ellenére a Plus utastere is tágasabbnak tűnhet. A Colt Plus esetében a Mitsubishi tervezői megmaradtak ugyanannál a a cég legtöbb aktuális modelljére jellemző konfliktuskerülő, egyszerű, de barátságos formavilágnál, ami nem is csoda, hiszen az orr-rész szinte teljes egészében a Colttól származik, a lámpák és a motorháztető is azonosnak látszik, mindössze a hűtőrács új.

Az autót Japánban két 1,5 literes négyhengeres benzinmotorral kínálják, az alapmodellbe a 105 lóerős változat kerül, az erősebbik Colt Plus pedig az európai Colt CZT-ből ismert 150 lóerős turbómotort kapja meg. A japán változatokban természetesen automata váltót találunk, méghozzá egy Invecs III jelű fokozatmentes egységet, és a vásárló választhat a két- és négykerék-hajtású kivitelek közül. A Colt Plus az erős, de takarékos és tiszta motorok mellett néhány praktikus megoldással igyekszik magához vonzani a japán vásárlókat. Ilyen például az alapfelszereltséghez tartozó motoros mozgatású hátsó ajtó, az egy mozdulattal lehajtható hátsó üléssor és a Versatile Cargo Floor nevű rejtélyes találmány, amely egy kisebb, a csomagtérpadló alatt található üreg fedőneve a kétkerék-hajtású Colt Plusokban.

Egyelőre sajnos egy szó sem esett róla, hogy a Colt Plusnak készülne európai változata, de ha lesz is ilyen, több mint valószínű, hogy a japán gyártók egyik legrosszabb szokása szerint legalább egy évvel a japán bemutató után kezdődhet a gyártása.