Újabb defekttűrő technológia a Michelintől

2004.10.26. 16:16

Nyolc éve forgalmazza Pax névre keresztelt defekttűrő gumijait a Michelin, de a technológia - annak ellenére, hogy több gyártó, a Bridgestone, a Continental, a Pirelli és a Yokohama is kínál hasonló tulajdonságú abroncsokat - eddig nem igazán tudott betörni a gumipiac sűrűjébe. A probléma az volt, hogy defektmentes abroncsokat eddig elég korlátozott körben, alacsony oldalfalú gumit igénylő, nagyteljesítményű autókra gyártották. Az alacsony oldalfalat különösen erős, ellenálló anyagokból készítették, melyek a levegő távozása után pár száz kilométeren keresztül még tartották a lelket a gumiban, majd ezek is tönkrementek.
A most bemutatott megoldás voltaképp pofonegyszerűen hidalja át a súlyos autó megtartásának problémáját: a külső, gumiból készült abroncsot belülről egy ugyanolyan alakú, erős műanyagból készülő váz támasztja meg. Ezzel a megoldással magasabb, nagyobb kerekekkel szerelt autók gumiját is ki lehet támasztani, így mostantól nincs akadálya, hogy kisbuszokon és szabadidő-terepjárókon is alkalmazzák a defekttűrő abroncsokat. A 2005-ös Honda Odyssey Touring Edition például ilyen, új típusú Pax abroncsokkal kerül forgalomba.
A Pax gumikkal szerelt autók a guminyomás megszűnése után még körülbelül 200 kilométert tehetnek meg, maximum 90 km/h sebességgel. A Pax hátránya, hogy nehezebb és drágább, mint egy hagyományos abroncs, ráadásul egyelőre kevés gumis tart műhelyében tartalék Pax gumikat és a kicserélésükhöz szükséges berendezést. Ezzel szemben, akik próbálták, megesküsznek, hogy levegőtlen gumival sem romlik észrevehetően az adott autó úttartása.