Bemutatkozik a Hummer H3

2004.10.27. 12:35

A GM terepjáró-márkája leleplezte legkisebb és egyben legelérhetőbb modelljét, amely komoly fejfájást okozhat a Jeepnek is. A Hummer H3 szokatlan módon nem Detroitban, hanem az eddig szinte ismeretlen az Anaheim Auto Show-n mutatkozott be annak ellenére, hogy a GM egyik legfontosabb idei újdonságáról van szó.

A H3 - ahogy arról már korábban is hallhattunk, a Chevrolet Colorado pick-up alvázára épül, és a 220 lóerős 3,5 literes öthengeres motor - a moduláris GM Vortec család tagja - is a kisteherautóból származik, akár a hajtáslánc többi alkatrésze. Amerikai terepjárótól szokatlan módon a H3-as ötsebességes kézi váltóval és négysebességes automatával is rendelhető. A négykerék-hajtás itt persze a szériafelszereltség része, a futóművet pedig úgy alakították át, hogy a H3 is csaknem ugyanolyan kiváló terepjáró legyen mint nagyobb testvérei.

Az autó formájában már alig fedezhetőek fel a hadseregből leszerelt H1-es szekercével kialakított formavilágának nyomai, egyedül az alacsony ablakok, a csaknem függőleges szélvédő, a 33 hüvelyk (0,83 méter) átmérőjű, igen magas oldalfalú gumiabroncsok és hűtőmaszk nyílásainak száma emlékeztet a legendás elődre. A H3 méretei is jócskán eltávolodtak már az őstől: kb. 4,4 méteres hosszával, 1,9 méteres szélességével és 1,83 méteres magasságával Észak-Amerikában határozottan kicsinek számít a terepjárók közt, és még a zsúfolt európai városokban is megoldható vele a parkolás.

A legkisebb Hummer a készítők szerint hozzávetőleg 12 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren - persze épített úton, kíméletes bánásmód mellett -, így messze ez lesz a márka eddigi legtakarékosabb modellje, ami a mai benzinárak mellett szintén vonzó tulajdonság az Atlanti-óceán mindkét partján. Az autó végleges árát még nem tudjuk, de az eddigi becslések szerint nagyjából 35 ezer dollárba kerül majd Észak-Amerikában.