Pontiac Grand Prix V8-as motorral

2004.10.28. 11:09

A GM sportos arculatú amerikai márkája újabb villámgyors szedánt mutatott be Grand Prix GXP néven.

A Grand Prix széria eddig kizárólag 3,8 literes V6-os motorokkal készült, az alapváltozat 200, a kompresszoros GTP 260 lóerős. A GXP azonban megkapta a GM 5,3 literes 290 lóerős V8-asát, ami azért tűnik szokatlannak, mert a Grand Prix elsőkerék-hajtású és csak keresztben beépített motorokat képes befogadni. Az eredetileg hátsókerék-hajtású típusok számára tervezett motort alaposan át kellett dolgozni hogy beférjen a családi autó motorházába.

A nyolchengeres motorhoz négysebességes automata váltó csatlakozik, de a GXP így is elég agilis: alig több mint hat másodpercre van szüksége a 100 km/h-s tempó eléréséhez. Ráadásul a nyolchengeres motor igen takarékosan is használható a GM Displacement on Demand elnevezésű hengerlekapcsolási technikájának köszönhetően, amely kis teljesítményigény esetén a nyolcból négy henger működését képes felfüggeszteni, majd szükség esetén újra megindítani. Ezzel a megoldással a GM közlése szerint mintegy 12%-kal alacsonyabb fogyasztást értek el a GXP-nél, mintha egy hagyományos V8-ast építettek volna be.

A GXP azonban így is nagyon komoly konkurenciával lesz kénytelen szembenézni, hiszen forgalmazása csak 2005 elején indulhat, így alig néhány hónappal előzi meg a hátsókerék-hajtású, jóval erősebb motorral felszerelt és legalább ugyanilyen sportos arculatú Dodge Chargert.