Bemutatták az Aston Martin DBR9-est

2004.11.05. 13:15

Eddig csak egy homályos fotón, a végleges festés nélkül láthattuk az új versenygépet, most azonban néhány meghívott vendég előtt élőben is leleplezték az autót. A DBR9 a DB9 alaposan átdolgozott változata, amelyet elsősorban hosszú távú versenyzésre szánnak, de a szabályok szerint összesen húsz, utcán is használható példány is készül, amelyeket meghívásos alapon kívánnak értékesíteni privát csapatoknak és autógyűjtőknek.

A DB9 hatliteres V12-esét a versenyváltozat számára alaposan átdolgozták: csak a motorblokk és a hengerfej öntvényét hagyták érintetlenül, így nem csoda, ha a motor legnagyobb teljesítménye egy kevéssel meghaladja a 600 lóerőt. A vázszerkezeten keveset változtattak, viszont a karosszéria vonalait szélcsatorna-mérések alapján tökéletesítették, és minden felesleges súlytól megszabadították az autót, így a DBR9 a szabályokkal összhangban pontosan 1100 kilogrammot nyom a mérlegen. A futóművet is alaposan átalakították, bár az alapkonstrukció megmaradt, a fékeket pedig a Formula 1-ben használtakhoz hasonló karbontárcsás egységekre cserélték.

Az autó egyetlen hagyományőrző eleme a festés: a zöld-sárga színek egyszer már beváltak a DBR1-esen, amelyet 1959-ben vitt győzelemre Le Mans-ban Roy Salvadori és Carrol Shelby. Ennek ellenére aligha lesz könnyű dolga a gyári és privát DBR9-esek pilótáinak, akik már jövőre rajthoz állhatnak a fontosabb GT versenyeken, hiszen olyan hasonló kaliberű autókat kell legyőzniük, mint a gyári Corvette-ek, a Ferrari 575-ösök, a Saleen S7-esek, a Lamborghini Murcielagók, a Porsche 911-es versenyváltozatai, vagy éppen a szintén vadi új gyári Maserati MC12-esek, amelyeket eleve versenyzésre terveztek.