Növelte európai eladásait a Mitsubishi

2004.11.05. 15:02

Az anyagi problémákkal küzdő japán gyártó tíz hónap alatt 7,6%-kal növelte eladásait. A Mitsubishi 2004 januárja és októbere között 185 229 autót értékesített. A legerősebb piacnak eddig Nagy-Britannia bizonyult, itt 14,5 %-kal több Mitsubishi fogyott mint tavaly ugyanebben az időszakban, míg Franciaországban 1% volt a növekedés üteme. Németországban ugyanakkor 15,9%-kal visszaestek az eladások, és Olaszországban, valamint Spanyolországban is kevesebb Mitsubishi fogyott. Egész meglepő képet mutat az egyes típusok népszerűségi listája: a legtöbbet, 30 780 darabot az L200 pick-upból vásároltak Európában, a második a Lancer 30 192 eladott példánnyal, a harmadik a Space Star (29 804 db), a negyedik a Pajero (22 275 db), az ötödik pedig az Outlander (13 787 db) lett. Az új Colt az idén mutatkozott be, így nem meglepő hogy eddig képtelen volt kifutni a formáját, de így is eladtak belőle 13 004 darabot. Új kisautójának csekély eladási mutatója a Mitsubishi Motors Europe reményeinek legfontosabb pillére lehet, hiszen a típus változatainak eladásai potenciálisan akár a százezres nagyságrendet is könnyedén elérhetik, így 2005-re a jelenleginél sokkal jelentősebb eladásnövekedésre számíthat a cég.