Lotus APX hét üléssel

2006.02.28. 10:06

Soha eddig nem viselte a Lotus feiratot ekkora nagy autó. Az ötajtós APX persze csak tanulmány, abból is a soha meg nem valósuló fajta, és a menetteljesítményeivel sem hozna szégyent Colin Chapman fejére, de így is meglepődtünk, mikor megláttuk róla az első képeket.


Galéria - kattintson a képre

A 4,69 méter hosszú, 1,85 méter széles és 2,7 méter tengelytávú jármű a hivatalos állásfoglalás szerint keverékjármű (crossover), azaz egy picit kombi, egy picit szabadidőautó, egy picit egyterű, és egy picit talán kupé is. Tágas csomagtartójával, öt kényelmes férőhelyével és két pótülésével, valamint tekintélyes méreteivel ideális családi autónak tűnhetne az APX, a különleges formaterv azonban többet sejtet, és a motortérben meg is találjuk a magyarázatot. Az autót egy kompresszoros, 300 lóerős, V6-os motor hajtja, és az alumínium felépítmény miatt az autó 1570 kilogramm tömegű, ami egy ekkora járműtől manapság igazán nem sok, így az APX 5,4 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s sebességet, és akár 245 km/h-val is száguldhat.


Galéria - kattintson a képre

Így is megmarad persze a kérdés, hogy a Lotus miért épít egy ilyen batárt. A magyarázat egyszerű: az APX a Lotus Engineering, azaz a bérmunkában tervező részleg bemutató autója, és pont az a célja, hogy bebizonyítsa, nem csak sportkocsik építésénél érdemes segítségül hívni a cég szakembereit. Emellett kiváló demonstrációja a rugalmas VVA-platform képességeinek. A Lotus szakemberei szerint az autót akár már évente 30 ezer példányban is megérné gyártani, miközben ugyanerre az alumínium alapstruktúrára teljesen más jellegű típusokat – sportkocsikat, kompakt városi modelleket vagy hagyományos szedánokat – is építhetnek, minimális befektetéssel.

A Lotus nyilván azt szeretné, ha a nagy autógyártók is felhasználnák a VVA-platformot, de saját maga is ugyanezen az alapon fejleszt egy új sportkocsit. Ha igaz, a végeredményt már 2008-ban láthatjuk, az új Lotus Esprit szupersportkocsi képében.