Brabus SBR: Smart 210 lóerővel

2006.02.28. 12:27

A tavalyi tanulmányból mostanra szériamodell lett, bár csak korlátozott darabszámban tervezik gyártani. Az SBR persze kevésbé feltűnő jelenség mint az Essenben bemutatott Brabus ForFour Concept .


Galéria - kattintson a képre

Hiányzik a feltűnő szívónyílás a motorháztetőről és a kötény-idomok sem söprik a földet elöl és oldalt, viszont a lényeg – a 210 lóerős 1,5 literes turbómotor – megmaradt. A különleges, matt festés miatt pedig legalább olyan fenyegető az összhatás, mint az egykori tanulmány esetében. A motor a szériaváltozatban egy picit kevésbé nyomatékos – 300 helyett 250 Nm leadására képes – viszont a váltó áttételezésével elérték, hogy az SBR ia 6,4 másodperc alatt érhesse el a 100 km/h-s sebességet, bár így az autó végsebessége 226 km/h-ra mérséklődött.


Galéria - kattintson a képre

A legerősebb Smart persze továbbra is elsőkerék-hajtású, ezért a Brabus szakemberei önzáró differenciálművet építettek bele, hogy a több mint 200 lóerő se tegye vezethetetlenné. Természetesen belül is igyekeztek sportos hangulatot teremteni: bőrbevonatú sportkormányt, határozott oldaltartású üléseket, rövid váltókart, lyukacsos fém pedálokat, vörös keretes műszereket és sok alumínium-hatású díszítőelemet találunk belül.

A Brabus SBR gyakorlatilag a Mini Cooper S Works ellenlábasa lehet, bár azt egyelőre nem tudni, hogy pontosan mennyibe fog kerülni a mérges apróság, ahogy azt sem, hogy pontosan hány példányt készítenek belőle.