Elkészült az új Clio Renault Sport

2006.02.28. 17:04

A motor ugyan alapjaiban a régi, de más nem nagyon maradt a régi sport-Clióból.


Galéria - kattintson a képre

A kisautó harmadik generációján alapuló RS ugyan az elődjéhez hasonlóan 2 literes, 16 szelepes motort kapott, de a teljesítményt 197 lóerőig tornászták fel – ez az érték 7250-es fordulatszámon jelentkezik –, a legnagyobb forgatónyomaték pedig 215 Nm 5500-as fordulatszámon. Az erősebb motorhoz új váltót csináltak. Ez is hat sebességes, de már a Nissannal együtt fejlesztették, így remélhetőleg már nem ez lesz az autó leggyengébb pontja. A fejlesztéseknek köszönhetően az új modell a nagyobb, és 180 kilogrammal nehezebb karosszéria ellenére hasonlóan dinamikus, mint az elődje volt. Igaz, a végsebesség 222-ről 215 km/h-ra csökkent, viszont cserébe 7,1 helyett csak 6,9 másodperc kell a 100 km/h-s sebesség eléréséhez.


Galéria - kattintson a képre

Az alapkonstrukcióból adódóan a Clio III igencsak orrnehéz – az 1240-ből 800 kiló az első tengely terheli –, de a tervezők igyekeztek minden eszközzel javítani az autó viselkedésén. A tengelytávot egy centivel megnyújtották, a nyomtáv elöl 48, hátul 50 mm-rel lett szélesebb, és a szokásos McPherson rendszerű első felfüggesztést is átalakították, így kisebb lett a rugózatlan tömeg, és csökkent a futómű mozgásainak hatása a kormányzásra. Hátul az F1-es autók mintájára még egy kis diffúzort is kialakítottak, amely állítólag nagy sebességnél 400 newton leszorítóerőt termel. Bár nyilván messze nem olyan hatékony mint a versenygépek földig érő idomai, arra elég volt, hogy a hivalkodó tetőspoilert kiváltsa. A Clio III RS külsőre egyáltalán nem hivalkodó: a 17 hüvelykes keréktárcsákon és a harciasabb lökhárítókon kívül csupán a motortér oldalán kialakított nyílások árulkodnak róla, hogy ez itt a leggyorsabb típusváltozat.

A Clio RS-t elődjéhez hasonlóan nem szánja tömegmodellnek a Renault; arra kell, hogy fenntartsa a márka sportos imázsát. Ennek megfelelően Dieppe-ben, az egykori Alpine üzemben évente legfeljebb 10-15 ezer példány legyártására rendezkedtek be, és ennyit várhatóan fel is vesz majd az európai piac a következő néhány évben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.