Spyker D12: a szuper-SUV

2006.03.01. 09:45


Galéria - kattintson a képre

A Porsche Cayenne olcsó tömegcikknek tűnik a holland terepjáró mellett. A Spyker eddig a C sorozat sportkocsijaival tört utat magának a legdrágább sportkocsik gyártói között. A szép vonalú és izgalmas részletektől hemzsegő sportautók meghozták az első sikereket, és velük jöttek a befektetők, egyebek közt egy abu-dhabi vállalkozás, a Mubadala Developement Company. Valószínűleg az arab főrészvényesnek is szerepe van abban, hogy ezután a Spykernél egy terep-kupén kezdtek dolgozni, vagy hogy még pontosabbak legyünk, megpróbálták átültetni a C8 és C12 sportkocsik megkapó részleteit egy olyan típusba, amely a sivatagban is életképes.


Galéria - kattintson a képre

A D12 Peking-to-Paris elnevezésű modellen viszontláthatjuk a hosszában osztott tetőablakokat, a jellegzetes, propellert formázó – ezúttal azonban 24 hüvelyk átmérőjű – felniket, a szép ívű tetővonalat és a függőlegesen levágott orr-részt. Négy ajtajával, négy ülésével, összerékhajtásával és magas hasával ugyanakkor sokkal használhatóbb lett az új modell, mint a szűkös Spyker sportkocsik. Belül szintén a megszokott ínyencségeket találjuk: mintásra polírozott fémbetétek, világos bőrkárpit és két meztelen, függőleges íves rácsos tartó teremti meg a sajátos, csak a holland márkára jellemző hangulatot.


Galéria - kattintson a képre

A különleges formák alatt szokás szerint a VW-csoporttól vásárolt mechanika rejtőzik. Ezúttal a VW Phaeton hatliteres W12-es motorjának 500 lóerős változata került az autóba, méghozzá az első tengely elé, amely egy kézzel is kapcsolható hatsebességes automata váltó és állandó összkerékhajtást biztosító erőátviteli rendszer segítéségével mozgatja az 1,895 tonnás óriást. Nem is akárhogyan: a 4,95 méter hosszú, 2 méter széles és alsó állásban 1,68 méter magas alumínium szörnyeteg 5 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, és akár 295 km/h-val is száguldhat, azaz még vérbeli sportkocsikkal is felveszi a versenyt.


Galéria - kattintson a képre

A D12 természetesen szériamodellnek készül, már amennyiben egy évi néhány tucat példányban, nagyrészt kézzel fabrikált autó egyáltalán nevezhető sorozatgyártmánynak. A tervek szerint 2007 negyedik negyedévében készül el az első eladásra szánt példány, és a Spykernél abban reménykednek, hogy akár 30-40 példányt is el lehet sütni egy év alatt a főképp arab és távol-keleti milliárdosokból álló célközönségnek. A holland cég egyébként is komoly terjeszkedésre készül: tavaly 48 autót adtak el, de abban reménykednek, hogy új piacok meghódításával az idén áttörhetik a 100 példányos álomhatárt.