Új Audi Allroad: a részletek

2006.03.02. 16:50

Láttuk tanulmányként és kiszivárgott fotókon is az A6-os alapú terep-kombi második generációját, de azóta kiderült, mit is rejt pontosan az ismert forma. Az Allroad – ahogy az elődje is – méreteit és belső térkínálatát tekintve lényegében megegyezik az Audi A6 Avant modelljével, egyedül a motorkínálat, a futómű kialakítása és a felszereltség terén találunk jelentős különbségeket.


Galéria - kattintson a képre

A típust négyféle motorral kezdik forgalmazni. A legkisebb egy 2,7 literes 180 lóerős V6-os turbódízel, amely még épp megfelelő dinamikával mozgatja a termetes karosszériát: az alapváltozat 9,3 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, a végsebessége 215 km/h, az átlagfogyasztása pedig 8,7 liter gázolaj 100 kilométeren. A 3 literes hathengeres dízel jobban illik az Allroadhoz, hiszen jóval dinamikusabb és takarékosabb is: a gyorsulás 100 km/h-ra ezzel a motorral 7,5 másodpercig tart, a végsebesség 231 km/h, a fogyasztás viszont 8,4 liter 100 kilométeren. Emellett két benzinest is tartalmaz a kínálat, a 3,2 literes V6-os 255 lóereje is bőven elég a száguldozáshoz (0-100 km/h 7,2s, 242 km/h, 11,2 l/100 km), de az igazi erőt és presztízst a 350 lóerős 4,2 literes közvetlen befecskendezéses V8-as (0-100 km/h 6,6s, 242 km/h, 11,2 l/100 km) nyújtja. A hathengeres motorokhoz kézi és Tiptronic váltó is választható, a nyolchengereshez viszont kötelezően automata jár. A quattro hajtás itt alapesetben a nyomaték felét osztja egy-egy tengelyre, de szükség esetén a hajtási arány akár 25:75-re is módosulhat, ha valamelyik kerék megcsúszik.


Galéria - kattintson a képre

Az A6 Avant nem terepjáró, és ebből adódóan az Allroad sem igazán az, de a légrugós felfüggesztés révén azért laza, hepehupás talajon is elboldogul. A hasmagasság öt lépésben állítható: lehet 185, 175, 160, 140 és 125 mm. Hogy éppen pontosan mennyi, az részben a vezetőtől, részben az autó sebességétől függ. A legmagasabb állást csak a sofőr állíthatja be, és 35 km/h-nál nagyobb sebességnél mindenképp jön az eggyel alacsonyabb fokozat, azután a sebesség emelkedésével egyre lejjebb ereszkedik a karosszéria. Hogy pontosan milyen sebességhatároknál változik az autó magassága, az ráadásul a futóműprogramtól is függ. A komoly terepezésnek persze nem csak a hasmagasság és a terepszögek korlátozott volta állja útját, hanem a kerekek is. Az Allroadra a szokásosnál ugyan durvább mintázatú, de méreteit tekintve mégis inkább utcai használatra való 245/45 R17-es, illetve a V8-ason R18-as abroncsok kerülnek, természetesen drága és érzékeny alufelnivel.


Galéria - kattintson a képre

A felszereltség is inkább luxusautóba illő, mint terepjáróba. Az alapfelszerelés része az MMI vezérlőrendszer, az automata többzónás klímaberendezés és az elektromechanikus kézifék, az extralistán pedig parkolókamerát, kanyarlámpát, kulcsnélküli zárakat, és hasonló puhányoknak való kényelmi berendezéseket találunk, viszont sehol egy csörlő vagy kapcsolható felező. Épp ezért furcsa, hogy az új Allroad európai specialitás lesz. Az elődjével ellentétben egyáltalán nem forgalmazzák majd Észak-Amerikában, ahol pedig volna esélye az érvényesülésre, bár az Audinál vélhetően így próbálják elkerülni, hogy bármi is akadályozza az új nagyágyú, a félelmetes Q7-es érvényesülését.