Spider 207: kupa-versenyautó a Peugeot-tól

2006.09.29. 12:47

Galéria - kattintson a képre

Egy könnyű és olcsó, de látványos versenygépet is bemutattak Párizsban a franciák. A Spider 207 elölről pont ugyanúgy néz ki, mint a korábbi 20Cup tanulmány , de három helyett négy kereke van, és oldalról, illetve hátulról leginkább egy régi, nyitott sportkocsi-prototípusra emlékeztet. Ez persze nem véletlen, hiszen a Spider köré márkakupát szervez a Peugeot, és a versenyeket Le Mans Series versenyek betétfutamaiként rendezik meg.


Galéria - kattintson a képre

A tervezők egyszerű, és valóban könnyen karbantartható jármű megalkotására törekedtek, ezért a versenygép tele van szériagyártású Peugeot alkatrészekkel. A féktárcsák és a féknyergek, a kerékagyak, valamint a kormánymű a 407-esből, a hűtőrendszer és az EP6 DTS jelzésű, 1,6 literes, 16 szelepes, 175 lóerős turbómotor a 207-esből, a kormányoszlop pedig a 206-osból érkezett. A csövekből épített vázszerkezet, a kettős keresztlengőkaros első és hátsó felfüggesztések, a hatsebességes szekvenciális váltó, valamint a műanyag karosszéria azonban egyedi konstrukció, bár itt is igyekeztek minél több csereszabatos alkatrészt felhasználni.


Galéria - kattintson a képre

Az egyszerűség persze nem jelenti azt, hogy az összesen csupán 720 kilogrammos versenygép igénytelen volna. A karosszéria formája alapos aerodinamikai tesztelés során alakult ki, és bár szárnyak egyáltalán nincsenek az autón, a hátsó tengely mögötti fenéklemez-szakaszon kialakított diffúzorok nagy sebességnél is az úton tartják a karosszériát. Biztonsági szempontból is minden igényt kielégít a Spider, hiszen az ACO, a Le Mans Series rendezője szigorú előírások alapján enged egy autót versenyezni, és ezeknek a Spider 207 teljes mértékben megfelel.

Fontos szempont volt az is, hogy az autókat minél kevésbé lehessen illegálisan módosítani, hiszen a márkakupák lényege épp az, hogy az egyforma autók révén a versenyzői tudás döntse el a futamok eredményét. Ezért az amúgy elvileg könnyen tuningolható turbófeltöltős motort átprogramozhatatlan elektronikával látták el. Emellett a versenygépben egy fekete dobozt is elhelyeztek, amely lehetővé teszi a beállítások utólagos elemzését, és így megkönnyíti a csapatok dolgát.