Megérkezett az új Audi A6 Avant

2004.11.09. 12:52

Az A6 limuzin után a kombi változatot is lecseréli az Audi.

Az új Avant formai szempontból nem okoz nagy meglepetést: az új hátsó rész nagyon hasonlít az A3 Sportback megoldására, bár említést érdemel, hogy a kombi profilból csaknem ugyanolyan dinamikus hatást kelt, mint az íves tetővonalú A6 limuzin . Nagyrészt műszakilag is megegyezik az A6 Avant és az A6 limuzin , bár a kombi egyelőre kizárólag hat- és nyolchengeres motorokkal lesz elérhető. A leggyengébb változat 2,4 literes, 177 lóerős V6-os benzinmotort, a legerősebb 4,2 literes, 335 lovas V8-ast kap, de emellett az autó készül még egy 3,2 literes, 255 lóerős, hathengeres benzinmotorral, háromliteres, 225 lóerős V6-os TDI-vel, valamint 180 lóerős, 2,7 literes dízelmotorral.

A limuzinhoz képest a kombi méretei alig változtak, egyedül a két autó hossza tér el egyetlen centiméterrel, amit szabad szemmel aligha vennénk észre. Alaphelyzetben a csomagtartó méretében sincs nagy különbség, az Avant mindössze 20 literrel több csomagot képes elnyelni, mint a limuzin, bár az így adódó 565 literes űrtartalom nem nevezhető kevésnek. Az ülések lehajtásával mutatkozik meg az Avant előnye, amely így már 1,66 köbméternyi motyót is belepakolhatunk. Hosszabb tárgyak szállításánál jól jöhet hogy a hátsó üléstámla 1/3-2/3 arányban dönthető.

Az Audi mérnökei egy rögzítőrendszert is elhelyeztek a csomagtérben, amely síneken mozgatható rögzítési pontok segítségével teszi lehetővé különböző méretű és formájú tárgyak helyhez kötését. Egy másik figyelmesség, hogy a kárpitozott csomagtérpadló alatt egy alsó műanyag tálca található, mely könnyen tisztítható, így a padlót felhajtva és rögzítve a sáros vagy vizes tárgyakat is nyugodtan bepakolhatjuk. Szintén latyakos, sáros időben jöhet jól, hogy az új A6 Avant ötödik ajtaja - az Audi típusai közt elsőként - gombnyomásra nyílik és csukódik.

Az Audi legnagyobb kombijának forgalmazása 2005 tavaszán kezdődik, de a típus már holnaptól megrendelhető.