Új Renault Kangoo: esetlen erszényes

2007.09.11. 09:30

A franciák látványosan mellényúltak a praktikus nagyterű elnevezésével. Az autóra ezerszer jobban illene valamelyik zömökebb és esetlenebb erszényes emlős neve, mint a kengurué; mi az autó karaktere alapján például a Renault Wombat elnevezést támogatnánk leginkább.


Galéria - kattintson a képre

Szinte halljuk is a Renault tervezőknek adott felső utasításokat: ”Legyen olyan, mint a mostani Kangoo, csak valamivel tágasabb. És jellegzetesebb. És mókásabb.” A Renault tervezői pedig csinálták, amit kellett. Az új Kangoo látványosan szélesebb és hosszabb, mint az elődje, viszont a lényeges furcsaságait – amilyen az első oldalablakok és a tető kerekded íve, a böszme sárvédő-szélesítések vagy a D oszlopba integrált lámpasor – megtartották. Így a megváltozott arányok miatt minden maradék könnyedségnek búcsút inthetünk, amit az új Twingóéra emlékeztető, plüssállatosan kedves, illetve bárgyú orral - hogy ki melyik lehetőséget választja, az ízlés dolga – próbáltak ellensúlyozni. Így lett a kenguruból vombat, a lényeg, az óriási erszény azonban maradt.


Galéria - kattintson a képre

Az új Kangoo kívülről nem sokkal nagyobb, mint az elődje volt: a hossza 4,04-ről 4,24 méterre nőtt, de a plusz 180 mm-nek több mint a fele a két tengely között jelentkezik, a tengelytáv ugyanis 2,6-ról 2,697 méterre nőtt. Ennek köszönhető, hogy a személyszállító változat csomagtartója alaphelyzetben csupán 10 literrel lett nagyobb – egész pontosan 660 liternyi csomag helyezhető el hátul –, viszont lehajtott hátsó ülésekkel a korábbi 2600 helyett 2866 köbdeciméter térfogatba lehet pakolni. A hossznövekedés miatt ráadásul akár 2,5 méteres tárgyak is szállíthatók az új Kangooban. A Renault-nál azt is összeszámolták, hogy az apró tárgyak számára összesen 77 liter rekeszt és zsebet alakítottak ki a személyszállító változatban, amiből 24 litert tesz ki a tető belső felén kialakított tárolóhely. Ha valakinek még így sem férne el az összes szállítani valója, az tetőcsomagtartón is szállíthat még 80 kilogramm tárgyat.


Galéria - kattintson a képre

Az új Kangoo háromféle motorral készül. Két benzinessel – ezekről nem is árultak még el többet – és a bevált 1,5 literes négyhengeres turbódízellel, amely 70, 85 és 105 lóerős teljesítménnyel is választható. Emellett az elérhető biztonsági felszerelések listájára igen büszke a Renault. Az összes Kangoo ABS-szel, fékasszisztenssel és legalább két légzsákkal érkezik. De kapható hozzá további négy légzsák, kipörgésgátló, menetstabilizáló elektronika, sebességtartó elektronika, Isofix bekötési pontokkal ellátott hátsó ülések, automata fényszórómagasság-állító, esőérzékelős ablaktörlő, és sok más hasonló szerkezet, amely eddig nem volt elérhető a Kangoohoz.