Toyota iQ: városi törpe

2007.09.12. 09:13

A Smartnál alig nagyobb, de akár négy személy befogadására is képes a Toyota frankfurti tanulmányautója.


Galéria - kattintson a képre

Az iQ a japánok európai tervezőközpontjában, az ED2-nél készült, és a tervezők láthatóan igyekeztek minél érdekesebb külsővel felruházni: a háromszög alakú lámpák, az üvegtető és a masszív sárvédőívek alatt gubbasztó széles, 17 hüvelykes keréktárcsákra szerelt gumiabroncsok révén valóban egész karakteres jelenség a Toyota kisautó, mégis inkább a méretei és a belső tér megoldásai kötik le a figyelmünket.


Galéria - kattintson a képre

Konkrétan az a kérdés merül fel elsőként, hogy hogyan fér el a 2,98 méter hosszú autóban három felnőtt és két gyerek. A Toyota megoldása azon a felismerésen alapszik, hogy átlagos európaiak csak végszükség esetén zsúfolódnak négyen egy ekkora járműbe. Így alaphelyzetben az iQ is csupán két személyes, viszont van egy egész tágas csomagtartója. Ha azután be kell férnie még két főnek, akkor a csomagtartóban felhajtható szükség-üléspadon lehet nekik helyet csinálni, sőt, az egyik utasnak az anyósülés előrehúzásával még némi lábtér is juttatható, így ő akár egy felnőtt is lehet. Ilyenkor persze csak a sofőr utazik kényelmesen, mindenki más kénytelen egy picit összébb húzni magát, de rövid távon elviselhető ez az állapot is.


Galéria - kattintson a képre

Az iQ két személy számára ugyanakkor meglehetősen kényelmesnek ígérkezik, hiszen 1,68 méter széles és 1,48 méter magas, azaz keresztirányban nem sokkal kisebb, mint a Yaris. Ráadásul a tervezők igyekeztek minél jobban kihasználni a rendelkezésre álló teret. Igen kis méretű fűtő-szellőző berendezést terveztek hozzá, és a műszerfalat is a minimalizmus jegyében tervezték, így a középkonzol egészen keskeny lehet. A legfontosabb információkat a szokott helyen, a kormány mögött elhelyezett kombinált sebesség-, fordulatszám- és üzemanyagszint-jelző műszeren lehet leolvasni, minden más – így például a navigációs rendszer, vagy a fedélzeti számítógép adatai – a műszerfalból középen kiálló áttetsző megjelenítőn látható.

A Toyota szupermini-tanulmánya egyelőre üres héj műszaki tartalom nélkül, de a pletykák szerint két év múlva, valamivel talán visszafogottabb formatervvel, de ugyanekkora méretekkel gyártásba kerül egy hasonló típus.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.