Kizashi: az elnöki Suzuki

2007.09.12. 10:14

Frankfurtban ezúttal nem egy kisautó áll a Suzuki-standjának középpontjában, hanem egy szokatlan vonalvezetésű ötajtós nagykocsi.


Galéria - kattintson a képre

A Kizashi névre keresztelt, 4,63 méteres tanulmányautó különös szerzet. Elöl a nagy, bumerángforma, LED-sorokból kirakott fényszórókkal és az autó aljáig érő, jórészt tömör fekete hűtőrács-imitációval nemigen hasonlít semmire, amit eddig láttunk. Oldalról a fura arányok szúrnak szemet. Rövid, csapott hátuljával az autó az Opel Signumot juttatja az eszünkbe, bár a jellegzetes ablakvonal és a 21 hüvelykes felnik révén sokkal érdekesebb jelenség. Az autó hátsó fele a legkevésbé eredeti, innen nézve egy alaposan felhizlalt Mazda3-ast juttathat az eszünkbe.


Galéria - kattintson a képre

Az autóban azonban az orrán pöffeszkedő óriási s betű a legvalószínűtlenebb, ez az első alkalom, hogy ilyen nagy autón láthatjuk. A műszaki tartalom már inkább jellemző a Suzukira. Nem valami brutális hat- vagy nyolchengeres motort szereltek a Kizashi orrába, ahogy bármelyik másik gyártó tette volna, hanem egy takarékos, kétliteres, négyhengeres turbódízelt, amely ugyanakkor mind a négy kereket hajtja.

A Suzuki mostanság nemigen készít tanulmányt csak úgy, a hecc kedvéért: legtöbb koncepcióautójukból szériagyártmány lesz előbb vagy utóbb. Ha hihetünk a pletykáknak, ezúttal is ez a helyzet, a Kizashiból 2010-re utcai modell lehet.


Galéria - kattintson a képre

Azt gondoljuk, ideje is volt: Osamu Suzuki, a cég első embere annak idején egy Lianával – a Suzuki akkori legnagyobb személyautójával – érkezett a Swift gyártásindító ünnepségére. Szép gesztus az esztergomi gyár és dolgozói felé, mégis furán hatott a miniszterelnöki Audi-konvoj mellett. Ám ha a Kizashi három év múlva gyártásba kerül, végre az elnök is megkaphatja a rangjához méltó autót, házon belülről.