9³ Turbo X: a legmérgesebb Saab

2007.09.13. 13:51

A 99 Turbo harmincadik születésnapját egy csúcstechnikás sportmodellel ünnepli a GM svéd márkája.


Galéria - kattintson a képre

A 9³ Turbo X-et az átdolgozott lökhárítók, egy apró hátsó szárny, és a különleges mintázatú, 18 hüvelykes felnik különböztetik meg nagyszériás testvéreitől. Ebbe az autóba azonban mindenből a legjobb került, amit a 9³-ashoz csak kínálnak. A motorja a GM-től származó 2,8 literes, turbós V6-os 280 lóerős, 400 Nm csúcsnyomatékú változata, amelyet az új XWD összkerékhajtással kombináltak. A hajtáslánc alaphelyzetben ugyan a nyomaték 96%-át előre juttatja – a Saab szerint így tarthatják alacsonyan a fogyasztást –, de szükség esetén egy-egy kerékre akár a nyomaték 85%-át is ráküldhetik az elektronikusan vezérelt differenciálművel, ha ez szükséges a stabil haladáshoz. A brutális motorteljesítménynek és a biztos tapadásnak persze meg is van az eredménye: a Turbo X 5,7 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s tempót, a végsebessége pedig 250 km/h.

A Turbo X nemcsak a Frankfurti Autószalonra épített egyedi autó. Egy kisebb sorozat gyártásba is kerül, bár az első példányok csak a jövő év elején kerülhetnek új tulajdonosaikhoz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.