Alpina B6 S: gyorsabb mint az M6-os

2007.09.14. 10:13

Az egyik legrégebbi BMW specialista a hatos sorozaton alapuló B6 továbbfejlesztett változatát mutatta be Frankfurtban.


Galéria - kattintson a képre

Az 500 lóerős B6 kupé még a 645-ösön alapult, és a bevált alapokat az új S változat esetében is megtartották, annak ellenére, hogy a BMW időközben egy új, 4,8 literes V8-ast kezdett használni a hatos sorozatban. Érthető, hiszen az Alpinánál a régi, 4,4 literes motor továbbfejlesztésébe már beleöltek egy egész kis vagyont – például módosított vezérmű-tengelyeket készítettek hozzá –, így az ő szempontjukból csak pénzkidobás lett volna az új motoron elvégezni ugyanezeket a változatokat. Inkább tovább izmosították a régi V8-ast, amely a radiális kompresszoros feltöltés révén a B6S-ben már 530 lóerős, és 725 Nm leadására képes.

A motor mellett a hagyományos, hidrodinamikus elven működő, hatsebességes automata váltót is továbbfejlesztették, méghozzá a gyártó, a ZF aktív közreműködésével. A módosítások elsődleges célja a váltási idő csökkentése volt. A munka eredménye: automata üzemmódban a felére csökkent a váltásokhoz szükséges idő, kézzel kapcsolgatva pedig 0,1 másodperc alatt vált a szerkezet sebességet.


Galéria - kattintson a képre

Emellett a karosszériát is továbbfejlesztették az Alpinánál: új, karbonszálas műanyag motorháztetőt készítettek hozzá, és a hatos BMW eredeti lökhárítóit is lecserélték. Hátul hiába keresünk nagy, kiálló légterelő idomokat: a szükséges leszorítóerőt a hátsó lökhárítóba integrált diffúzorral állítják elő. Így lehetséges, hogy az Alpina B6 S légellenállási tényezője csupán 0,32. A karosszéria mellett a futóművet és a fékrendszert is átdolgozták, neves külső beszállítók bevonásával: az elektronikus vezérlésű, folyamatosan változó karakterisztikájú lengéscsillapítók például a Sachstól érkeznek, a 20 hüvelykes felnik mögött megbújó 374 mm-es féktárcsákat és a kétdugattyús, úszóágyazású féknyergeket pedig a Teves szállítja.

Végeredményben sikerült előállítani a hatos BMW egyik legmérgesebb változatát, amely sok tekintetben felülmúlja a gyári M6-ost is. A B6 S 100 km/h-ra 4,5 másodperc alatt képes felgyorsulni – 0,1 másodperccel rövidebb idő alatt, mint az M6-os – és a végsebességét sem korlátozzák elektronikusan, így akár 318 km/h-val is haladhat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.