Megérkezett az új Dacia, a Sandero

2008.03.05. 11:11

Az olcsó ötajtóst ugyan már tavaly ősszel leleplezték Brazíliában , de a Dacia jelvényes európai bemutatóra csak most került sor.


Galéria - kattintson a képre

A szögletes, érzésünk szerint direkt nem túlzottan mutatós Logan sorozat mellett üdítően hathat az azonos alapokra épülő, mégis kellemesen gömbölyded ötajtós a Dacia kínálatában. A forma persze nem olyan karakteres, mint a Renault modelleké, de ahogy eddig is, a Daciánál inkább az alacsony árra és a praktikus kialakításra helyezik a hangsúlyt, és nem a vonzó külsőre. A Sandero persze nem sokat változott a dél-amerikai változathoz képest, hiszen a Renault gyakorlatilag lemásolta a brazil gyártósorok présformáit, és Romániában telepítette azokat. Az egyetlen új részlet az osztott Renault hűtőrácsot leváltó krómdíszes, Dacia jelvényes rácsozat a két fényszóró között.


Galéria - kattintson a képre

Az ötajtós Dacia kisautónak aligha nevezhető. A hossza 4,02 méter, azaz ha alig négy centivel is, de több, mint a Clio III-asé, és majdnem ugyanennyivel szélesebb is: egész pontosan 1,75 méter helyet foglal keresztben. A csomagtartó is nagynak mondható a kategóriában: alaphelyzetben 320 literes (Clio III: 290 liter) és 1200 literig bővíthető a hátsó ülések lehajtásával. A motorválaszték a Logannál megszokott régi vágású Renault motorokból áll: egy 1,4 literes 75 lóerős és egy 1,6 literes, 90 lóerős benzinesből, valamint egy 70 és egy 85 lóerős, 1,5 literes turbódízelből.

A Sandero európai forgalmazása előreláthatóan a nyár közepén indul majd, alighanem a Logan szedánéhoz hasonló áron.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.