Volkswagen Scirocco számokban

2008.03.07. 13:10

A bemutató előtt kiszivárgott képeken már láthattuk , hogy az új VW sportkompakt tényleg jól néz ki, Genfben azonban az is kiderült, hogy milyen gyors, és mennyibe fog kerülni.


Galéria - kattintson a képre

Az új nép-sportkocsi eleinte négyféle motorral lesz elérhető. Az alapkivitel 1,4 literes, 122 lóerős TSI turbómotorral érkezik, leginkább azok kedvéért, akiknek fontosabb a megjelenés, mint a nyers gyorsulás élménye. Ez a változat 9,7 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 200 km/h lesz, cserébe viszont elmegy 6,1 liter benzinnel 100 kilométert. Lesz egy hasonlóan visszafogott képességekkel rendelkező dízel-Scirocco is, 140 lóerős, kétliteres TDI motorral, amely még takarékosabb – a fogyasztása 100 kilométeren csupán 5,4 liter – viszont ez a kivitel is komótos 9,3 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, és maximum 207 km/h-val haladhat. Aki igazi dinamikára vágyik, az két erősebb TSI turbómotor közül választhat: a 160 lóerőssel 8 másodpercig tart elérni a 100 km/h-t, és a gyorsulásnak csak 217 km/h-nál szakad vége, a csúcsot jelentő 200 lovas motorral pedig 7,2 másodperc alatt gyorsulhat 100-ra, és akár 235 km/h-val is száguldhat a Scirocco. Elvben ez utóbbi motorokkal is lehet takarékosan járni: a gyártó 6,5, illetve 7,6 literes átlagfogyasztást ad meg 100 kilométerre.


Galéria - kattintson a képre

Ahogy az adatokból is látszik, a Scirocco egyelőre hiába látszik izgalmasabbnak a Golfnál, a konfekció-ruhás testvérek nem maradnak le a sportos újdonság mögött: a Golf GTI pontosan ugyanúgy megy, mint a csúcs-Scirocco – ami az azonos teljesítmény, és padlólemez miatt nem is csoda – a 250 lovas Golf R32-esnek pedig egyelőre nincs alternatívája a Scirocco-választékban. Ráadásul a nagy kerekeknek és az alacsony építésnek a Sciroccóban a csomagtér is áldozatul esett: a sportos kompaktban csupán 292 liternyi hely maradt a hátsó üléssor mögött, míg a Golf 350 litert is magával vihet.


Galéria - kattintson a képre

A Scirocco persze annyival jobban néz ki, hogy az ilyen apróságokkal aligha foglalkoznak majd a vásárlók, különösen, hogy nem lesz drágább a Golfnál. A gyáriak szerint az alapkivitel ára 21750 euró lesz, azaz néhány százassal kevesebb, mint az ugyanilyen, 1,4 literes, 122 lovas TSI motorral kínált Golf GT-é. A többi kivitel árát egyelőre nem ismerjük, de ha a Volkswagen következetesen követi a megfelelő Golfok árait, akkor aligha lesz hiány vevőkben, legalábbis Nyugat-Európában. A Scirocco abszolút értékben persze így sem olcsó, hiszen átszámítva közel 5,8 millió forintba kerül az alapmodell, így elsősorban Nyugat-Európában várható iránta nagyobb kereslet.

A piaci bevezetésre csak az idén augusztusban kerül sor, így a Volkswagen épp csak elkapja vele az autós-csajozós szezon végét, viszont a Scirocco így is az év második felének egyik slágermodellje lehet.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.