Pininfarina B0: kisautó csak villannyal

2008.10.06. 09:23

Párizsban bemutatkozott a Pininfarina önálló szériamodelljének prototípusa, amely túlzás nélkül meghatározó lehet az olasz cég túlélése szempontjából.


Galéria - kattintson a képre

Az ötajtós kisautó, amelyet az alkotók a tragikus hirtelenséggel elhunyt Andrea Pininfarina emlékének ajánlanak, az első piacképes elektromos kisautó lehet Európában: a tervek szerint már 2009 végén sorozatgyártásba kerülhet, megelőzve a nagy gyártók hasonló típusait. Ahogy az egy formatervezéssel foglalkozó cég esetében el is várható, a B0 jó arányú, formás kisautó: dinamikus vonalait és praktikus felépítését nézve az az érzésünk, benzinmotorral könnyedén sikert aratna, annak ellenére is, hogy manapság egyre zsúfoltabb a hasonló méretű, főként városba szánt modellek piaca.


Galéria - kattintson a képre

A Pininfarina tervezői azonban sokkal kockázatosabb megoldást választottak: a B0 kizárólag elektromos hajtással lesz elérhető, amelyet egy francia akkumulátor-specialista, a Bolloré segítségével fejlesztenek. Az autót a Pininfarina fejleszti, míg az energiatároló rendszert, amely Li-polimer akkumulátorokból, szuperkondenzátorokból és a tetőn, illetve a motorházfedélen elhelyezett napcellákból áll, a francia partner szállítja. A B0 papíron már most is igazán ígéretes paraméterekkel rendelkezik: 6,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 130 km/h - de csak a sebességváltó hiánya miatt nem több - ugyanakkor elvben akár 250 km-es táv is megtehető vele egyetlen feltöltéssel. Az akkumulátorok újratöltése persze ezúttal is több órát vesz igénybe, az autóval leküzdhető távolság viszont nem csak városban elegendő, de akár kisebb vidéki túrák megtételére is alkalmassá teszi a járművet.

Ahogy a tanulmányon is látható, a Pininfarina jól halad a fejlesztéssel - a kisautó gyakorlatilag készen van - így már csak az bizonytalan, hogy a Bolloré képes lesz-e időben, és a szükséges mennyiségben előállítani az akkumulátorokat. Ha igen, akkor elképzelhető, hogy a B0 sikeres lehet Nyugat-Európában, főleg ha megfizethető áron tudják adni, viszont az új, eddig kipróbálatlan technológia miatt viszonylag nagy a bukás kockázata.