Durván negyven éve, hogy a Formula Ford jelenti a következő lépcsőfokot a gokart után a fiatal versenyzőjelöltek számára. Ebben a kategóriában még nincsenek leszorítóerőt termelő szárnyak, sem kisujjal fel-le pöcögtethető szekvenciális váltó, csak négy kerék, egy karosszéria, kormány, fék, kézi váltó, és egy öreg, 1,6 literes Ford Kent motor.
Ez utóbbit próbálja most leváltani – elvégre vagy 40 éve használják minimális változtatásokkal – a Honda saját olcsó versenymotorjával. Az 1,5 literes négyhengeres a Jazz Amerikában forgalmazott változatából, a Fitből származik, és csak annyit alakítottak rajta, amennyi ahhoz kell, hogy a meglevő Formula Ford karosszériákba be lehessen építeni. A készlet persze nem olcsó – az L15A7 jelzésű blokk, és a beépítéshez szükséges egyéb alkatrészek ára 12 ezer amerikai dollár, azaz átszámítva vagy 2,3 millió forint – de még mindig az egyik legjobb ajánlat a kész versenymotorok piacán.
Egyelőre Észak-Amerikában próbálják elterjeszteni – épp az ottani Formula Ford versenyeket rendező egyik szervezet, az SCCA vizsgálja, hogy minden lényeges elvárásnak megfelel-e a Honda motor – de ha sikerül, akkor könnyen lehet, hogy a világ más tájain is elterjed, és a következő évtizedekben ugyanazt a szerepet töltheti be a Formula Honda, mint korábban a Formula Ford, vagy még régebben a VW boxermotort használó Formula V: ilyen autókon nőnek majd fel a jövő bajnokai.