A válságban is tartható a piaci részesedés a VW szerint

2009.08.03. 15:54 Módosítva: 2009.08.03. 17:06

A Porsche Hungaria márkaigazgatója szerint, bár az újautó eladások csökkennek és a válság még eltart egy ideig, a piaci részesedésüket képesek lesznek megtartani.

A magyarországi gépjármű-kereskedelemben egyelőre nincsenek a válság végére utaló jelek, még 2010-ben is csak az idei évre prognosztizált mintegy
80.000 darab új autó eladására számíthatnak a kereskedők - mondta Ferró Imre, a Volkswagen hazai importőre, a Porsche Hungaria márkaigazgatója az MTI-nek.

Ferró szerint az autópiac azután bővülhet ismét, ha a magyarországi nagy cégek már megkezdték a kilábalást a válságból. A Volkswagen abban reménykedik, hogy az év végéig tervezett 7000-7500 gépkocsi eladásával 9 százalékra tudja emelni első félévi 8 százalékos részesedését a magyarországi forgalombahelyezésekben.

A Magyar Gépjárműimportőrök adatai szerint idén az első hat hónapban a tavalyi évhez képest 40 százalékkal esett vissza az újautó-értékesítés, összesen 51099 személygépkocsi és terepjáró eladásával, amelyből a magyarországi forgalombahelyezés 39744 volt. Az értékesítés 8,1 százaléka Volkswagen volt, 4.146 eladott járművel, a márka eladásai 40 százalékkal csökkentek a tavalyi év hasonló időszakához képest.

A márkát érzékenyen érintette, hogy Magyarországon a kisautó-szegmens esett vissza a legjobban - 58 százalékkal -, hiszen eladásaik jelentős részét a Polo teszi ki. A PoHu 18 éves magyarországi tevékenysége alatt eladott 185 ezer Volkswagenből 50 ezer Polo volt – nyilatkozta Ferró.

A Polo értékesítése 48 százalékkal esett vissza az első félévben, azonban ezt az is befolyásolhatta, hogy a gyár csak korlátozott számban tudott szállítani a kisautóból, a modell negyedik generációjának gyártása ugyanis februárban befejeződött, az utolsó darabok az első negyedévben kifutottak, míg az új, ötödik generáció értékesítése csak most kezdődik. Ferró bízik benne, hogy az év végéig mintegy 1.000 darabot adnak el, 10 százalékos részesedést kihasítva a kisautó-kategóriából.

Ferró szerint az új modell technikai újdonságaival próbál az élre törni a kisautó-szegmensben. Teret kap a környezettudatos motorfejlesztés: a beépített legújabb TSI és TDI motorok a gazdaságos autózást kötik össze az alacsonyabb károsanyag- kibocsátással. A márkaigazgató elmondta azt is, hogy a VW modellpalettája jövőre egészül ki a Touareg, a Touran, a Phaeton és a Jetta újabb változataival, 2011-ben pedig érkezik egy új kisautó, az Up.