Jön az új Porsche 911 GT3 RS

2009.08.19. 13:38 Módosítva: 2009.08.19. 15:00

Nem a legerősebb, de talán a leginkább versenypályára való 911-es a GT3 RS. Most új, erőteljesebb motort és minimálisan átdolgozott karosszériát kap.

A Porsche szokásához híven hosszúra nyújtja a 911-es sorozat felújítását. A Carrera és a Targa még tavaly esett át néhány kisebb módosításon, idén pedig a GT3 és a Turbo is megújult. Az igazi ínyencségeket azonban, amilyen a GT3 RS, a végére tartogatták. A megváltozott külsőségek nagy részét – például az átdolgozott lámpákat – már láttuk a korábbi modelleken, de azért az RS-nek is jutott néhány érdekes részlet. Az autó orrán például nagyobb légbeömlőt alakítottak ki a két fényszóró között, változtattak egy keveset az első lökhárító alsó peremén, hogy nagyobb leszorítóerő képződjön rajta, kiszélesítették a sárvédőket, különleges, kétszínű fényezést alkalmaztak, és új hátsó légterelőt kapott az autó – ahogy az RS-nél megszokhattuk, állítható kivitelűt.

Természetesen itt is megjelenik az új, 3,8 literes hathengeres bokszermotor, mint a sima GT3-asban, méghozzá kerek 450 lóerőnyi teljesítménnyel. A tervezők szerint azonban nem a csúcsteljesítmény növelése volt a legfontosabb szempont, elvégre a korábbi kivitel 420 lóereje sem volt kevés, sokkal lényegesebb, hogy közepes fordulatszám-tartományban javítottak a motor rugalmasságán, így az új RS-sel sokkal könnyebb gyorsan menni. Az autó kerek négy másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 314 km/h, de aki pályán használja majd, annak a puszta számoknál sokkal többet jelent a szélesített nyomtávú, áthangolt, aktív csillapítású futómű, a vibrációkat csökkentő aktív motorfelfüggesztés vagy a kis ejtésű, hatfokozatú kézi váltó. A Porsche ráadásul olyan opciókat is kínál a GT3 RS-hez, mint a Li-ion akkumulátor, amellyel további tíz kilogramm faragható le az autó tömegéből.

Egy efféle, versenypályán és utcán egyaránt használható játékszer persze nem olcsó, főleg ha a Porsche felirat díszeleg rajta: alapára adók nélkül 122 400 euró – átszámítva 33,5 millió forint – lesz. A bemutatót az őszi Frankfurti Autószalonon tartják, az első szériapéldányokat azonban csak 2010 januárjában kaphatják meg új tulajdonosaik.