Kényszer szüli az új turbó-Golfot

2009.08.27. 15:50 Módosítva: 2009.08.27. 15:50

A Volkswagen nem győz eleget gyártani az 1,4 literes TSI motorból, így a Golfban is felbukkanhat az 1,8 literes Audi turbómotor. Egy kicsit többet fogyaszt és gyengébb, de egyszerűbb, és talán olcsóbb is lesz.

Az 1,4 literes, turbófeltöltővel és mechanikus kompresszorral lélegeztetett motor túl rövid idő alatt túl sokféle típusban jelent meg, így a vásárlók csak hosszas várakozás után juthatnak hozzá, és úgy néz ki, az újabb típusok bevezetésével a helyzet csak tovább romlik. Így a Volkswagennél megpróbálják kiváltani valahogy a motor egyes változatait, legalább addig, amíg nem sikerül jelentősen növelni a gyártókapacitást. Így most az egyszer jól jött, hogy a cégcsoporton belül időnként párhuzamos fejlesztések folynak: a 160 lóerős TSI motorral csaknem egyenértékű az elsősorban az Audi modelljei számára gyártott 1,8 literes turbómotor. A teljesítménye ennek is 160 lóerő, és bár a fogyasztása is magasabb néhány decivel, de ezt a legtöbb piacon kompenzálhatja a hírek szerint kb. 1000 euróval alacsonyabbra tervezett ár.

Itthon persze nem alternatívája egymásnak a két motor, legalábbis addig, amíg a regisztrációs adó és a kötelező felelősségbiztosítás összege a hengerűrtartalomtól függ, mivel ezek miatt nálunk az iszákosabb modell egyszersmind drágább is volna.