Hibrid lett az elektromos Mercedesből

2009.09.03. 10:46

A januáriBlue Zero E-Cell tanulmányra még illett a neve, nulla volt a károsanyag-kibocsátása. Az új, Plus változatba viszont egy kicsi benzinmotor is került: ettől használhatóvá válik, némi környezetszennyezés árán.

A B osztályra emlékeztető rövid, ötajtós járművet már nem tanulmányként, hanem a szériagyártáshoz közelebb álló prototípusként említi a Mercedes. Az autóba belezsúfolt műszaki megoldások azonban még mindig igencsak drágák. Főleg a 18 kWh-s Li-ion akkumulátorcsomag tűnik a jövő zenéjének: a konnektorról is tölthető cellák kapacitása elvben akár 100 kilométer megtételére is alkalmas, és fél töltésig akár 30 perc alatt utánatölthető, viszont az autókba való Li-ion cellák egyelőre túl drágák, és nem elég megbízhatók a szériagyártáshoz.

Száz kilométer persze sok esetben kevés, ezért a Smart ezres, háromhengeres, 67 lóerős benzinmotorját is beépítették a kiskocsiba, amely az akkumulátorok lemerülése esetén lép működésbe, és egy generátor közbeiktatásával a villanymotort látja el energiával. Ezzel durván 600 kilométerre nő az egyhuzamban megtehető távolság, így hosszabb utazásokra is alkalmassá teszi a Blue Zero E-Cell Plust.

A 4,22 méteres kiskocsi feltöltött akkumulátorral átlagos autóként viselkedik: a villanymotor teljesítménye 136 lóerő, a csúcsnyomatéka pedig 320 Nm, így az akkumulátorok miatt meglehetősen nehéz autót 11 másodperc alatt gyorsítja százra, a végsebessége pedig 150 km/h. Azt persze nem reklámozzák, hogy hogyan változik a dinamika, ha már csak a benzinmotor teljesítménye mozgatja az autót, az is az elektromos hajtáslánc közbeiktatásával.

A prototípust a Frankfurti Autószalonon leplezi le a Mercedes, de azt egyelőre nem tudni, hogy a németek hamarabb tudják-e gyártásra éretté fejleszteni a saját prototípusukat, mint mondjuk a General Motors, amely 2011-re ígéri a hasonló elven működő Chevrolet Voltot.