Bemutatkozik a kisebbik Rolls-Royce

2009.09.07. 20:24

Nincs több titkolódzás és félinformáció, most minden lényeges részlet kiderül a brit luxusmárka új modelljéről, a Ghostról.

Ahogy már korábban is sejthettük, a tavasszal bemutatott 200EX tanulmányon alig változtattak a Rolls-Royce tervezői. Maradt a Phantoménál könnyedebb, de klasszikus arányú alapforma, a hosszú orr, de még a kétszínű fényezést is megtartották, amely kiemeli az előrefelé keskenyedő motorháztető-domborítást. A formatervre nem lehet panasz: korszerű, mégis magában hordozza a márka jellegzetes, konzervatív karakterét. Elhagyták az olyan nehézkes részleteket, mint a nagy, különálló krómhűtőrács – a Ghoston ez az elem szépen belesimul az orr-részbe – de még sincs az az érzésünk, hogy felrúgták volna a márka hagyományait.

A Ghost belül is hozza a brit elegancia minden kellékét, a finom bőrrel kárpitozott süppedős foteleket és a valódinak látszó valódi faberakást a műszerfalon, viszont a felszerelési listáról nem hiányzik semmi, ami manapság egy luxusautóban egyáltalán előfordulhat. A négyzónás klímaberendezés, a fűthető, hűthető, masszírozó első és hátsó ülések, a parkolást könnyítő teljes kamerarendszer, az éjjellátó berendezés, a szélvédőre vetítő kijelző, a fény- és sebességviszonyoknak megfelelően automatikusan beálló fényszórók és a sávelhagyásra figyelmeztető csak az alapfelszerelés része. Ezen kívül rendelhető az autóhoz színház-csomag két, az első ülések támlájába épített, 9,2 hüvelykes képernyőkkel és persze hűtött minibár is.

A lemezek alatt a hetes BMW műszaki alapjai rejtőznek, bár itt is az elérhető legjobb technikát építik az autóba. Az 5,399 méter hosszú, 3,295 mm-es tengelytávú, 1,948 méter széles és 1,55 méter magas óriás komfortját és stabilitását légrugózással, aktív karosszériadőlés-csökkentéssel és változó karakterű lengéscsillapítókkal igyekeztek biztosítani. A Ghost természetesen csupán egyféle motorral lesz elérhető: a 6,6 literes biturbó V12-es teljesítménye 570 lóerő, a maximális nyomatéka 780 Nm, és egy vadiúj, nyolcsebességes ZF automata váltóhoz kapcsolódik. Ez a motor könnyedén elbánik a nehéz karosszériával: 4,9 másodperc alatt gyorsítja a Ghostot 100 km/h-ra, de ugyanakkor 13,6 literes vegyes fogyasztás is elérhető vele, ami ebben a teljesítménykategóriában határozottan alacsony értéknek számít.

A Ghost jóval olcsóbb, mint a Phantom, de persze drágább, mint a legnagyobb BMW-k. Az európai ára 213 ezer euró, átszámítva majdnem 58 millió forint lesz.