Abarth 695: Fiat tuning maranellói divat szerint

2009.09.09. 14:10

Bár a Ferrari évtizedek óta a Fiathoz tartozik, a kapcsolatot nemigen reklámozták. Az 500-as Fiat legújabb változata azonban kivétel. Itt egyértelműen a Ferrari stíluselemeire építettek a tervezők, ahogy a neve is mutatja: Tributo Ferrari, azaz a Ferrari tiszteletére.

A típusjelzéssel a Fiat az eredeti 500-as leggyorsabb, Abarth-féle változatára utal, bár az új modellben nem 695 köbcentis léghűtéses kéthengerest találunk, hanem 1,4 literes, 170 lóerős, négyhengeres turbómotort. Ez önmagában még nem lenne meglepetés – az Abarth régóta használja már ugyanezt a motort például a Punto sportváltozatában – de az autó külső jegyei egyértelműen jelzik, hogy valami különlegeset látunk a képeken.

Ami először szemet szúr, az a jellegzetes Ferrari-vörös fényezés, illetve a sportkocsimárkára jellemző erősen áttört, középszürkére színezett, 17-es felnigarnitúra. Ennyi talán már önmagában is elég lenne, hogy felkeltse a figyelmet, különösen az 500-as eleve feltűnő formatervével párosítva, de az olaszok igyekeztek megfelelni a sportos külsőnek. Így kőkemény futómű-beállítással, a gyáriaknál jóval hatásosabb Brembo fékekkel és szuperkönnnyű Sabelt ülésekkel igyekeztek javítani a vezetés élményén.

Az ötszázasból persze így sem lett igazi Ferrari, de tökéletes lehet olyan alkalmakra – például városban való mindennapi szaladgálásra – amelyekre csak igazi mazochisták használnának egy sportkocsik. Élőben a Frankfurti Autószalonon lesz látható ez a típusváltozat, és később valószínűleg gyártani is fogják korlátozott példányszámban, igaz, Magyaországra aligha jut belőle, legalábbis a hivatalos csatornákon keresztül.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.