Mercedes SLS: a sirályszárny visszatér

2009.09.09. 17:10

Megérkezett a Mercedes új szupersportkocsija is, a dicső múltat felelevenítő SLS AMG Gullwing. Az SLR utódját már nem a McLarennel, hanem a versenyautó-specialista HWA műhellyel közösen fejlesztették ki, ahol többek közt a Mercedes DTM-győztes gépei is készültek.

Nyilván nem véletlen, hogy a Mercedes ugyanazon a napon mutatja be leggyorsabb utcai sportkocsiját, amikor korábbi partnere, a McLaren leleplezte az MP4-12C típust. A két típus ugyanazt a vásárlókört célozza, de persze teljesen más eszközökkel. Míg a britek inkább a műszaki tökéletességre törekedtek, addig a Mercedes tervezői az érzelmekre próbálnak hatni: az SLS arányaiban, karakterében az első generációs SL-eket idézi, korszerűbb kiadásban. A hosszú orr, és a rövid, hátratolt kabin az 1950-es évek klasszikus sportkocsiépítési elveit eleveníti fel, ahogy a felfelé nyíló ajtók is, amelyek annak idején a Mercedes zárt versenyautóin tűntek fel először.

Az SLS technikája kevésbé radikális, mint a McLarené: a karosszéria alumíniumból készült és nem karbonszálas műanyagból, a motor a már jól ismert 6,2 literes AMG V8-as 575 lóerős változata. A szárazkarteres olajozású motorhoz hétsebességes dupla kuplungos váltót kapcsoltak. Az autó csúcssebessége 317 km/h, 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, és óvatosan használva, vegyes ciklusban 13,2 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren.

A Mercedes mérnökei persze igyekeztek a maximumot kihozni a konstrukcióból. A futómű kettős keresztlengőkaros, és nagyrészt alumíniumból készült, a súlyelosztása pedig közelít az ideálishoz: az első tengelyre a teljes tömeg 47%-a nehezedik, a hátsóra pedig ennek megfelelően 53%.

A legtöbb adattal még adós a Mercedes, de annyi azért kiderült, hogy az SLS jóval olcsóbb lesz, mint az elődje volt. 177 ezer eurós ára révén a szupersportkocsi-gyártók belépőmodelljeivel kerül egy súlycsoportba: a Ferrari 458-as, a Lamborghini Gallardo, az új McLaren sportkocsi és az Aston Martin V8 Vantage vásárlókörét próbálják kísértésbe ejteni vele.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.