Újra támad a keletnémet sportkocsi

2009.09.17. 11:26

Frankfurtban végre élőben is látható volt a Melkus RS2000-es, a legendás Wartburg-motoros sportkocsi szellemi utódja.

Az eredeti Melkus, az RS1000-es igazi ritkaság: 1969 és 1979 között 101 példányt gyártottak, és a megmaradt példányok ma már vagyonokat érnek. A 70 lóerős, kétütemű, sirályszárnyas csoda valószínűleg az egyik legszebb autó, amelyet a KGST országaiban valaha gyártottak – igaz, nem is nagyon akadt másik sportkocsi a Keleti Blokkban – így Heinz Melkus utódai, akik autókereskedésből éltek a rendszerváltás óta, érdemesnek látták, hogy feltámasszák a hagyományt. Először építettek tíz RS1000-es replikát, majd belefogtak az új típus, az RS2000 fejlesztéséhez.

Mivel a Melkus cég egyebek közt Lotus típusokat is forgalmaz, kézenfekvő volt, hogy az Elise alapjaira építkezzenek. Megtartották a pillekönnyű alumínium karosszériát, és az 1,8 literes Toyota motort, de új műanyag burkolatot terveztek hozzá, amely a régi Melkusok formavilágát idézi. Természetesen a Mercedes mintára felfelé nyíló ajtókat is megtartották. Az autó összesen 950 kilogrammot nyom, a motor teljesítményét pedig 270 lóerőre növelték, így az autó akár 4,9 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s tempót.

A kérdés most már csak az, hogy hány olyan vásárló akad majd, aki egy átöltöztetett Elise-ért hajlandó kifizetni egy kisebb vagyont. Eredetileg 75 ezer euróért akarták adni az autót, de időközben alaposan megdrágult a Melkus: 107 500 euró a végső ár, ami egy picit soknak tűnik, annak a ténynek az ismeretében, hogy alig tízezer euróval drágábban már Porsche 911 GT3-ast adnak. A Melkus esélyét így azok a megrögzött individualisták jelentik, akik nem sajnálják a pénzt valami igazán egyénire.