Visszaveszik Kínától a Ssangyongot

2009.09.21. 18:48

A csődeljárás lassan lezárul, az autógyár újra dél-koreai irányítás alá kerül. A korábbi kínai többségi tulajdonos minimális részesedést tarthat meg a Ssangyongból.

A terepjárókat és luxusautókat előállító koreai gyártó kálváriája még az év legelején kezdődött. A kínai Shanghai Automotive, amely korábban bő félmilliárd dollárért vásárolta meg a Ssangyong 51%-át, nem tudta tovább finanszírozni koreai leányvállalata veszteségeit, amikor a válság kitörése után visszazuhantak az eladások. A cég februárban jelentett csődöt, és egy ideig úgy is tűnt, hogy képtelen lesz folytatni a működést. Később sikerült újraindítani a termelést, viszont azután, hogy bejelentették a nagyarányú elbocsátásokra építő első költségcsökkentési terveket, a dolgozók tiltakozásai lassították a gyártást.

Úgy néz ki, mostanra lassanként összeállt egy új terv, amely kihúzhatja a Ssangyongot a csődhelyzetből. Minden részlet még nem ismert, de az már biztos, hogy a Shanghai Automotive részesedése a cégben 11%-ra esik vissza, így lényegében leírhatják veszteségbe a korábbi befektetéseket, és kitáncolhatnak a Ssangyongból. Rossz nyelvek szerint a kínaiaknak így is megérte bevásárolni a Ssangyongból, mivel így gyakorlatilag hazacipelhették a koreai vállalat összes tervrajzát, ami jelentős segítséget jelentett és jelent saját modellválasztékuk kidolgozásában.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.