A Chrysler lesz a Fiat Cadillacje?

2009.09.23. 07:41

Lassanként kiderül, hogy miként próbálja eladhatóvá tenni az olasz menedzsment a Chrysler termékeit. Elsőként az amerikai gyártó három márkájának szerepét próbálják tisztázni, ami már önmagában sem egyszerű feladat.

A Jeeppel még nincs is gond – a II. világháborús terepjáró-ős miatt egyértelmű, hogy az off-road és SUV vonalat érdemes erőltetni – de a Chrysler és a Dodge igencsak útban van egymásnak, ha a modellpaletta hasonló elemeit nézzük. Épp ezért a Chryslernek új szerepet szán a vállalat vezetősége: a két klasszikus amerikai luxusmárka, a Cadillac és a Lincoln vetélytársává szeretnék tenni az elkövetkezendő évek során. Az ötlet – bár elsőre furcsán hangzik – a Fiat szemszögéből egyáltalán nem logikátlan. Az amerikai piacra elegendő egyetlen tömegmárka, ez lenne a Dodge, SUV-okat és komolyabb terepjárókat a Jeep kínálna, a Chrysler pedig a prémium-kategóriában szállna versenybe az európai és amerikai konkurenciával, így lefedhetnék a teljes piacot, anélkül, hogy belső versenyhelyzetet teremtenének. Így már a Fiatnak is megérné egy luxusautó-platform fejlesztésébe fektetni, amelyre nem csak Chryslereket építhetnének, de Alfa Romeókat, sőt, esetleg nagyobb Lanciákat is.

Az egyetlen problémát az jelenti, hogy a Chrysler jelenlegi palettáját átalakítani, és a luxusmodelleket elfogadtatni a piaccal legalább hat-nyolc évbe telik, és ez idő alatt a márka biztosan nem termel majd nyereséget, inkább csak viszi a pénzt. Az viszont kérdéses, hogy akár a Chrysler, akár a Fiat számláján van elég pénz egy ilyen márka-átalakítás finanszírozásához.