EV-N, a valaha volt legkedvesebb Honda

2009.09.30. 16:21

A japán gyártó eddig inkább a sci-fi vonalat erőltette, de most megmutatták a tervezők, hogy a retró is megy nekik. Az EV-N a Honda egyik első autójára, az N360-as emlékeztet, valahogy úgy, ahogy az új Fiat 500-as az újra: kellemes emlékeket ébreszt, de saját jogán is sikeres lehetne.

Az egykori N sorozat egyszerű volt, a külsőre pedig hasonlóan könnyen szerethető jelenség, mint a korabeli Mini vagy épp a Trabant. Az EV-N tanulmány vonzereje épp az, hogy képes tökéletesen visszaadni a távoli előd hangulatát, miközben minden porcikájában a legkorszerűbb technikát hordozza. Kívülről a rövid, lekerekített dobozforma, az apró kerekek és a vicces mackóarc adja el, belül pedig stílusosan minimalista. Az ülések támláit keretre feszített háló alkotja, a műszerfal pedig – legalábbis látszatra – olyan egyszerű, amilyen csak lehet, mégis minden lényeges funkciót elérhetővé tesz.

A tanulmány ugyanakkor lépten nyomon mutat valamit a Honda legújabb fejlesztéseiből. A hajtása tisztán elektromos, a tetőbe napcellákat építettek, belül a legtöbb funkció érintőképernyős felületen keresztül érhető el, az utasoldali ajtóba pedig a bizarr, egykerekű közlekedési eszköz, az UX3-as egy példánya számára csináltak helyet, amely ott is használható, ahol autóval már nem lehet közlekedni.

Legfeljebb remélhetjük, hogy az EV-N nem csupán egy a sok hamar feledésbe merülő tanulmányautó közül: egy ilyen aranyos Honda biztosan népszerű lehetne, majdnem függetlenül attól, hogy a műszaki megoldásai mennyire korszerűek, vagy jövőbe mutatók.